Fraud Blocker 3 Medewerkers Loket Toeslagenaffaire | Freelance Opdracht

3 Medewerkers Loket Toeslagenaffaire

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 6307
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 9 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-01-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op! Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd vanwege mogelijke risico’s op schijnzelfstandigheid. Zzp’ers kunnen reageren, maar als de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient deze via een dienstverband (payroll, detachering of uitzendbureau) te werken. Dit moet expliciet worden vermeld in het opmerkingenveld bij de inschrijving.

Organisatie
Bij de gemeente bouwen we samen aan een mooier en beter Zoetermeer. Door heldere keuzes, verbindingen en eigen kracht creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Met hart voor de stad bouwen we aan het Zoetermeer van vandaag én morgen.

Afdeling
Voor gedupeerden van de toeslagenaffaire is een speciaal team opgericht. Dit team valt onder de projectleider Toeslagenaffaire en teamleider Schuldhulpverlening. Vanwege contractaflopen en een toename van cliënten zoeken we drie nieuwe consulenten.

Opdracht
Door de toeslagenaffaire gedupeerde ouders hebben vaak wantrouwen jegens overheidsinstanties en kampen met complexe problemen. Dit vraagt om zorgvuldige begeleiding en maatwerk. Als consulent bouw je vertrouwen op en bied je ondersteuning op maat. Je blijft casusregisseur gedurende het hele traject en stemt af met collega’s en andere instanties. Het huidige team hanteert een laagdrempelig en ruimhartig beleid. Focusgebieden zijn WMO, jeugd en gezin, inkomen en participatie, huisvesting. Goede kennis van schuldhulpverlening en een punctuele administratie zijn vereist.

Wat neem je mee?
Je hebt inlevingsvermogen, maar kijkt ook met een zakelijke en resultaatgerichte blik naar cliënten en hun situatie. Je bent proactief, zelfsturend en communiceert effectief op verschillende niveaus.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. De kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten van in totaal 24 maanden bij de opdrachtgever gehad (niet van toepassing op kandidaten met een vast dienstverband).
2. Een korte en bondige motivatiebrief (max. een half A4), geschreven door de kandidaat zelf.
3. Een afgeronde hbo bacheloropleiding.

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke organisatie (20 punten).
5. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met schuldhulpverlening, maatschappelijk werk of een vergelijkbare functie (25 punten).
6. Ervaring met Suite, benoem waar dit is opgedaan (15 punten).
7. Relevante werkervaring als consulent bij de toeslagenaffaire bij een andere gemeente (30 punten).
8. Een afgeronde hbo bacheloropleiding SPH, Social Work of MWD (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Groot empathisch vermogen.
  • Stressbestendigheid.
  • Goede timemanagementvaardigheden.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Weerstand kunnen omgaan.
  • Goed kunnen samenwerken en collegiaal zijn.
  • Affiniteit met de doelgroep.

Beoordeling
De gemeente beoordeelt de cv’s van geselecteerde kandidaten op:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij vergelijkbare organisaties.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aan het profiel voldoet. Overige kandidaten ontvangen bericht na afronding van de procedure.

Salarisindicatie
Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals: 3

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag t/m vrijdag.

Planning
Gesprekken vinden plaats op dinsdag 21 januari 2025 van 10:00 uur tot 17:00 uur. Uiterlijk vrijdag 17 januari 2025 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht.

Overige informatie

  • Een VOG is vereist.

Reactietermijn
Reageren kan tot donderdag 16 januari 2025, 09:00 uur.