Aanvraagnummer: 3495
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 30-08-2024 09:00
Deel deze opdracht
Opdracht
Als ontwerpleider Datamanagement werk je binnen het team Beheer Openbare Ruimte. Je bent adviseur en sparringpartner van de beheerder civiele kunstwerken op het gebied van het opstellen van een raamovereenkomst voor het op orde brengen van de digitale data van de civiele kunstwerken. Onderdeel van deze opdracht betreft het (steekproefsgewijs) controleren van de in fase 1 opgeleverde data. Hoofdopdracht betreft het opstellen van een raamovereenkomst voor de uitvoering van de onderstaande fasen. Doel is een partij te contracteren die deze werkzaamheden kan uitvoeren. De werkzaamheden worden door de gemeente uitgevraagd door middel van een Europese aanbesteding.
Toelichting op de beoogde fasen
Voor het gemeentelijk beheerareaal (in totaal 770 objecten en 140 km oeverbeschermingsconstructies) zijn uniforme instandhoudingsdossiers opgesteld voor de bruggen en kademuren (fase 1). Deze eerste fase (bruggen en kademuren) is bijna afgerond, voor de overige objecten (225 in totaal) moet dat nog worden opgestart. Dit proces heeft de volgende fasen:
Fase | Omschrijving |
2 | Opstellen 225 objectdossiers (Steigers, Tunnels, Sluizen, Geluidschermen en Culturele kunstwerken) |
3 | Opnemen civieltechnische bestekken oud Alphen |
4 | Digitaliseren dossiers Langeroode/Stadsbeheer |
5 | Opnemen civieltechnische bestekken oud Boskoop en oud Rijnwoude |
6 | Opnemen ongenummerde bestekstekeningen oud Alphen |
Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
We werken hybride, dat betekent deels op kantoor en deels vanuit huis. We verwachten dat je in de inwerkperiode dagelijks beschikbaar bent om naar kantoor te komen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding HBO niveau in de richting van civiele techniek;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ontwerpleider op het gebied van het opstellen van contracten.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van civiele kunstwerken (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (45 punten);
5. Aantoonbare kennis met Microstation (of vergelijkbaar pakket) (maximaal 20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent professioneel, resultaatgericht, communicatief en leergierig. Uiteraard kun je je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie drie (3) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria”.
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door de opdrachtgever zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
Hierbij wordt uitgegaan van een volle werkdag van 8 uur.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 3 september 2024 om 09:45 uur, 11:15 uur en 14:00 uur. De gesprekken duren 45 minuten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 30 augustus 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.