Aanvraagnummer: 6249
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam-Voorburg
Uren per week: 8 tot 16 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Januari 2025
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-01-2025 10:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met ongeveer 680 mensen aan onze gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen tot een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor lokale en regionale partners. We maken verbinding, geven vertrouwen en nemen verantwoordelijkheid.
De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. Er worden faciliteiten geboden om hybride te werken, wat flexibiliteit biedt om te werken waar en wanneer het het beste past bij het type werk.
Afdeling Stadsbeheer
Werken voor Stadsbeheer betekent werken voor een van de meest diverse afdelingen binnen de gemeente. Hier verander je creatief, veilig en duurzaam de buitenruimte, zowel boven- als ondergronds. Van het verwijderen van een omgewaaide boom tot het analyseren van verkeersdata. Kort gezegd: een afdeling vol daadkracht en dynamiek.
Opdracht
We zoeken een breed inzetbare adviseur sociaal welzijn en leefomgeving met ervaring in het sociaal domein. Je wordt ingezet bij een innovatief herinrichtingsproject van een bestaande wijk. Dit omvat het vernieuwen van riolering, klimaatadaptieve maatregelen, vergroening voor biodiversiteit, verbetering van leefbaarheid en ruimte voor de energietransitie. Het betrekken van bewoners en lokale welzijnsorganisaties is hierbij essentieel.
De adviseur denkt strategisch mee tijdens het project, draagt inhoudelijk bij aan planning en organisatie, en werkt samen met de communicatieteams aan een effectieve communicatiestrategie.
Werkzaamheden:
- Bijdragen aan en uitvoeren van de communicatiestrategie.
- Contact onderhouden met belanghebbenden en stakeholders, inclusief partners in het sociaal domein.
- Schriftelijke en mondelinge informatievoorziening.
- Deelnemen aan projectteamvergaderingen en communicatie-overleggen.
- Organiseren en begeleiden van bijeenkomsten en besluitvormingsprocedures.
- Bijdragen aan aanbestedingen, risicoanalyses, planning en onderzoeksvraagstukken.
- Projectplanning en -organisatie voor goede samenwerking en tijdige resultaten.
- Bestendigen en uitbreiden van de integrale aanpak in het sociaal domein.
- Strategisch meedenken voor een succesvol project met breed draagvlak.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Beschikbaar per 27 januari 2025, 16 uur per week.
- ‘Bring your own device’: eigen telefoon, abonnement, en laptop/iPad.
- Werkervaring als adviseur omgevingsmanagement in de afgelopen 3 jaar.
- Afgeronde opleiding op minimaal WO bachelorniveau.
- Uurtarief maximaal €110,- exclusief btw, inclusief reiskosten.
Gunningscriteria
- Werkervaring als adviseur leefomgeving en welzijn binnen een gemeente (30 punten).
- Projectmatige werkervaring met herinrichtingsopgaven in openbare gebieden (20 punten).
- Werkervaring met participatie voor verbetering van de leefomgeving binnen een gemeentelijke organisatie (15 punten).
- Ervaring met participatieprocessen en samenwerkingen met diverse stakeholders (25 punten).
- Netwerk binnen de H10-regio (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe u aan het profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerkingsgericht, proactief, communicatief vaardig.
- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
- Competenties: samenwerken, stakeholdermanagement, organiserend vermogen, analytisch, oplossingsgericht.
Functieschaal
Functieschaal 11.
Aantal professionals
1 FTE.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De werkweek wordt in overleg bepaald.
Planning
Gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 15 januari in de middag. Uiterlijk op dinsdag 14 januari 2025 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht.
Overige informatie
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan worden gevraagd.
Reactietermijn
De reactietermijn sluit op vrijdag 10 januari 2025 om 09:00 uur.