Aanvraagnummer: 6188
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: De Ronde Venen
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente De Ronde Venen, gelegen tussen Amsterdam en Utrecht, is een groene oase met acht dorpen waar 45.000 mensen wonen en werken. Het gemeentehuis in Mijdrecht is de werkplek van 300 collega’s die samenwerken onder het motto: ‘Samen voor elkaar’.
We hebben uitdagende ambities op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Om deze doelen te bereiken, werken wij intensief samen met collega’s, inwoners, partners, het college en de raad.
Opdracht
Vanwege ziekteverzuim en het vervullen van een vacature in 2025 zoeken wij een M&O-adviseur met kennis en ervaring in Verzuim & Vitaliteit. Alternatieve functienamen: ‘Adviseur gezondheidsbevordering’ of ‘Verzuimcoördinator’.
Je ondersteunt casemanagers bij (langdurig) verzuim, bewaakt de voortgang van dossiers, zorgt voor goede uitvoering van de Wet verbetering Poortwachter, coördineert correspondentie en biedt (juridisch) advies bij complexe dossiers. Daarnaast woon je re-integratiegesprekken bij, geef je presentaties/trainingen over verzuim en vitaliteit en stel je verzuimanalyses op. Ook help je bij het optimaliseren van verzuimprocessen, het bijwerken van de RI&E en het innoveren van ons vitaliteitsbeleid.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Afgeronde hbo-opleiding (minimaal bachelor);
- Minimaal 7 jaar werkervaring als Adviseur Verzuim & Vitaliteit of Verzuimcoördinator;
- Minimaal 2 jaar werkervaring in een kleine tot middelgrote gemeente;
- Beschikbaar vanaf 1 januari 2025 voor ten minste 32 uur per week.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
- Hbo-opleiding in Personeel & Organisatie en/of HRM (20 punten);
- Recente ervaring als Adviseur Verzuim & Vitaliteit bij een overheidsorganisatie (20 punten);
- Kennis van de Wet verbetering Poortwachter en ervaring met complexe juridische casussen (30 punten);
- Ervaring met Youforce, Sharepoint, Djuma en Topdesk (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de kandidaat voldoet aan dit profiel.
Competenties
- Communicatief sterk;
- Dienstverlenend;
- Teamplayer;
- Zelfstandig en initiatiefrijk;
- Flexibel;
- Coachende gespreksvaardigheden.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands en voorzien van minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen (maandag t/m vrijdag) in overleg. Voor functies waarbij thuiswerken mogelijk is, wordt 50% thuiswerken gehanteerd. Soms kan fysieke aanwezigheid vereist zijn.
Planning
De digitale gesprekken vinden plaats op maandag 30 december 2024 tussen 12:00 en 14:00 uur. Uiterlijk vrijdag 27 december 2024 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht. Overige kandidaten worden daarna geïnformeerd.
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht.
- Indien van toepassing, staat de opdrachtnemer geregistreerd in het handelsregister conform de Waadi.
Reactietermijn
U kunt reageren tot vrijdag 27 december 2024, 09.00 uur.