Fraud Blocker Allround Inkomensconsulent | Freelance Opdrachten

Allround Inkomensconsulent

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 4908
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 14-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Wij zijn een 100.000+ gemeente, onderdeel van Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief.

We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. We bewegen mee met maatschappelijke ontwikkelingen en vernieuwen continu. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Je werkt vanuit een pool van externe inkomensconsulenten aan deelopdrachten binnen het team Inkomen. Dit omvat onder andere:

  • Ondersteuning bij de inhaalslag op dienstverlenende gesprekken;
  • Deelbestand draaien van uitgevallen medewerkers;
  • Surplus van intakegesprekken levensonderhoud afvangen;
  • Coachende werkzaamheden trainee in opbouw van bestand en kennis van de inhoud.

Je dagelijkse werk bevat de volgende taken, afhankelijk van de deelopdracht:

  • Begeleiding van een trainee in de opbouw van de caseload en kennis van de inhoud;
  • Gesprekken voeren met klanten over voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid;
  • Intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand willen indienen;
  • Zelfstandig afhandelen van aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand;
  • Opstellen van beschikkingen;
  • Informeren van klanten over rechten en plichten;
  • Beheer van een eigen klantenbestand;
  • Regie voeren op het participatietraject van klanten;
  • Uitvoeren van beĂ«indigingsonderzoeken.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op hbo-niveau;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring als inkomensconsulent binnen een gemeente;
3. Beschikbaar per 12 december 2024 voor 36 uur;
4. Afgeronde training op het gebied van de participatiewet.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar ervaring met de Participatiewet als inkomensconsulent (40 punten);
6. Ervaring met voorliggende voorzieningen en fraude-alertheid (25 punten);
7. Ervaring met SuiteWIZ (15 punten);
8. Ervaring met Suwinet (10 punten);
9. Ervaring met dienstverlenende gesprekken en participatie-intake (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Zelfstandigheid;
  • Flexibiliteit (gezien wettelijke termijnen);
  • Resultaatgerichtheid;
  • Accuraatheid;
  • Empathisch vermogen;
  • Samenwerkingsgericht, ook op afstand.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, HR21 Beleidsuitvoering II.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Ma - Di - Wo - Do - Vr.

Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 18 november 2024, vanaf 15:00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen bericht uiterlijk op vrijdag 15 november 2024.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Er wordt uitsluitend gewerkt met devices van de gemeente vanwege informatieveiligheid.

Reactietermijn
U kunt reageren tot donderdag 14 november 2024, 09:00 uur.