Aanvraagnummer: 3921
Organisatie: Gemeente Ede
Locatie: Gemeente Ede
Uren per week: 36
Tarief: €85,00 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 1-10-2024
Optie tot verlenging: Halfjaarlijks
Sluitingsdatum: 02-10-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Allround medewerker Burgerzaken, een echte smaakmaker
Gemeente Ede is een groeiende gemeente met veel ambitie en uitdagingen. Dit vraagt wat van onze organisatie.
Als medewerker Burgerzaken ben jij binnen onze gemeente het eerste aanspreekpunt voor inwoners. En met meer dan 120.000 inwoners is geen dag hier hetzelfde. Dat maakt jouw werk niet alleen waardevol maar ook uiterst gevarieerd. Het contact met onze inwoners heb je fysiek aan de balie, telefonisch of digitaal via onze e-Diensten. Of het nu gaat om het opstellen van een akte, het voltrekken van een huwelijk, het wijzigen van de basisregistratie personen, jouw werk draait om de essentiële momenten in het leven van onze inwoners. Dankzij jouw vakmanschap zijn onze registraties betrouwbaar en actueel. Daarnaast ben jij dé vraagbaak voor je collega’s binnen het team Burgerzaken en het Klant Contact Centrum. Zo geef je gemeente Ede nog meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.
Verantwoordelijkheden
In het kort behoren de volgende werkzaamheden tot jouw takenpakket:
- in behandeling nemen van naturalisatie- en optieverzoeken.
- Aanleggen van persoonslijsten
- beoordelen van buitenlandse brondocumenten.
- opmaken van akten Burgerlijke Stand. Je past zo nodig internationaal privaatrecht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
- verwerken van mutaties en correcties in de BRP.
- beoordelen van alle digitale meldingen voor huwelijk/geregistreerd partnerschap.
- voorbereiden en opstellen van voornemens en besluiten. Je vertegenwoordigt de gemeente bij hoorzittingen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met februari 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Enkele jaren werkervaring met de genoemde werkzaamheden.
Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)
10 %Ervaring met het functioneelbeheer van de applicatie Iburgerszaken.
40 %aantoonbare ervaring als allround medewerker Burgerzaken in een 100.000+ gemeente. (de schaal, de werkzaamheden en de processen in dergelijke gemeenten zijn vergelijkbaar met die van de gemeente Ede)
10 %Aantoonbare ervaring met 'coaching on the job'
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 85,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Dit breng je mee als allround medewerker Burgerzaken
Je bent in staat om boven het probleem te gaan staan en vanuit diverse invalshoeken het probleem te analyseren. Je werkt nauwkeurig en bent in staat overzicht te houden wanneer er diverse taken tegelijk op je afkomen. Je wordt uitgedaagd om wetgeving toe te passen en te interpreteren. Vervolgens neem je een onderbouwd besluit of geef je advies. Je communiceert vriendelijk en duidelijk. Kortom, een echte vakman/vrouw als allround medewerker Burgerzaken.
Daarnaast heb je:
- Enkele jaren werkervaring met de genoemde werkzaamheden.
- Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving. (diplomalijnen 1,2,3,4 van het diplomastelsel van de NVVB of een vergelijkbaar diploma (BABZ/BOBZ) uit het vorige diplomastelsel)
Interviewfase
Wij willen u informeren dat voor de huidige inhuuropdracht een voorkeurskandidaat is geselecteerd, die het beste aansluit bij de gestelde eisen en wensen. Alle andere aanbiedingen worden nog steeds zorgv
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.