Fraud Blocker Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling | ZZP Opdrachten

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ontwikkeling

Logo van de gemeente Staphorst met de tekst "gemeente Staphorst" naast een groen en blauw geometrisch ontwerp.

Aanvraagnummer: 5315
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 05-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij, vaak gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht
Als onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling bieden we jou een dynamische rol waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, zoals woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit. Daarnaast horen de volgende taken bij jouw werkzaamheden:

  • Actief bijdragen aan het vormgeven van de transitie van het tijdelijke omgevingsplan, samen met je collega's
  • Ruimtelijke motiveringen beoordelen binnen het kader van afwijkingsverzoeken voor het omgevingsplan en advies leveren in het proces
  • Advies geven aan het college en de raad, waarbij je als vertrouwenspersoon fungeert op beleidsniveau
  • Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
  • Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning

De werkprocessen optimaliseren via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website epos.staphorst.nl

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Ruimtelijke Ontwikkeling;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2024 voor minimaal 36 uur per week.

Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het formuleren van heldere adviezen in ruimtelijke projecten en het toelichten daarvan aan college en/of gemeenteraad (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in een bestuurlijke omgeving met politieke invloeden (beschrijf dit duidelijk met een voorbeeld in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Analytisch;
  • Flexibel;
  • Samenwerken;
  • Communicatief sterk (verbaal en schriftelijk).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 december 2024 tussen 13.30 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 december 2024 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional die in dienst zal treden.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 5 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.