Business Control Toekomstbestendig bouwen

Logo van Groene Metropoolregio Arnhem Nijmegen, met de naam in verschillende tinten groen.

Aanvraagnummer: 3892
Organisatie: Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen
Locatie: Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen (Groene Metropoolregio)
Uren per week: Gemiddeld 24 uur
Tarief: €80 - €95 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 1-10-2024
Optie tot verlenging: 3 X 1 jaar
Sluitingsdatum: 25-09-2024 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen

Sinds 1 januari 2021 is de Gemeenschappelijke Regeling Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen volop actief in de regio. Dit is een samenwerkingsverband van 17 gemeenten. Kort samengevat is de gezamenlijke ambitie van de Groene Metropoolregio:

• we positioneren ons als dé groene metropoolregio van ons land;

• we profileren ons als dé (inter)nationale circulaire topregio 2050;

• we werken samen aan dé ontspannen groeiregio in balans.

De Groene Metropoolregio werkt aan vijf grote opgaven. Op www.gmr.nl vind je meer informatie over de regio en de verschillende opgaven.

Regio Deal Gezonde Groene Groei

De Groene Metropoolregio (GMR), The Economic Board (TEB) en de provincie Gelderland werken samen aan de invulling Regio Deal. Ze willen zorgen voor de aanpak van belangrijke opgaven en verbetering van kwaliteit van leven, wonen en werken en leefomgeving van inwoners en ondernemers (zgn. brede welvaart).

In Regio Deals werken regionale partijen en Rijk samen om grote maatschappelijke opgaven aan te pakken, die alleen via samenwerking tussen verschillende partijen kunnen worden opgelost. Denk bij die partijen aan regionale overheden, kennisinstellingen, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.

Als resultaat hiervan is in onze regio het voorstel voor de Regio Deal ‘Gezonde groene groei’ opgesteld. Dit bestaat uit zes programmalijnen, gericht op:

  • gezond leven,
  • toekomstbestendig wonen,
  • sterke bedrijvigheid,
  • werkende arbeidsmarkt,
  • grenzeloos samenwerken, en
  • wijk- en dorpsgerichte aanpak.

Per programmalijn worden 'soorten' en 'typen' projecten aangeduid. De doorvertaling naar specifieke projecten wordt nu ingevuld.

Binnen de programmalijn Toekomstbestendig wonen zoeken wij voor het project Toekomstbestendig bouwen een ervaren business controller.

De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen op deze opdracht.


Verantwoordelijkheden

In deze rol binnen ben je verantwoordelijk voor het inrichten van de nieuwe administratieve projectorganisatie en weet je de informatiebehoefte van de verschillende publieke en private partijen goed te vertalen in de rapportages.

De taken van business controller omvatten de volgende werkzaamheden:

  • Contactpersoon binnen het project voor alle financiële zaken.
  • Aanspreekpunt met betrekking tot financiële vragen voor interne en externe stakeholders van dit project, zoals projectmanagers, bestuurders, projectontwikkelaars en vertegenwoordigers van onderwijsinstellingen.
  • In nauwe samenwerking met het regiobureau van de GMR zorgdragen voor een betrouwbare project- en urenadministratie.
  • Financieel regiem en structuur opstellen en hanteren.
  • Onderverdeeld in publiek en privaat subprojecten cq. administratie.
  • Samenstellen diverse rapportages, inclusief budgetbewaking en advisering.
  • Twee verantwoordingsmodellen, publiek en privaat.
  • Opstellen verantwoordingsrapportages voor de provincie Gelderland (subsidieverlener).
  • Verantwoorden, communiceren en informeren.
  • Ondersteunen bij projectenaanvragen voor een beschikking van de subsidieverlener.
  • Toezichthoudende rol.

Naast de programmalijn Toekomstbestendig wonen is de GMR ook verantwoordelijk voor de programmalijn Wijk- en dorpsgezicht werken en programmalijn Grenzeloos samenwerken. Beide programmalijnen kunnen een beroep op je doen voor inzet op bovengenoemde werkzaamheden.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024, of zoveel eerder als mogelijk, tot en met 30 september 2025 voor gemiddeld 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

Je beschikt over een afgeronde relevante hbo opleiding, bijv Bedrijfseconomie.

Je beschikt in de afgelopen 5 jaar over minimaal 3 jaar werkervaring en kennis met betrekking tot het inrichten en beheren van een financiële administratieve organisatie binnen een complexe gemeenschappelijke regeling.

Je hebt in de afgelopen 5 jaar aantoonbaar minimaal drie jaar ervaring met verantwoordingsprocessen onder de BBV wetgeving.

Je beschikt aantoonbaar over ervaring met het ondersteunen van subsidieverantwoording.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

Beschrijf 2 concrete, maar beknopte, voorbeelden van het opzetten van een administratieve projectenorganisatie. Per concreet voorbeeld 20%, max 40%

40 %

Je hebt zowel meerdere jaren ervaring in de (semi-) publiekelijke sector. >3 jaar = 10% ; >4 jaar = 20% ; >5 jaar = 30% ; >6jaar = 40%

20 %

Je beschikt over een regionaal netwerk binnen de regio Arnhem-Nijmegen 20%


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 95,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

  • Organisatie sensitiviteit
  • Oplossingsgericht en pragmatisch
  • Overtuigingskracht
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Hands-on mentaliteit
  • Samenwerkingsgericht, verbindend en enthousiasmerend


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 26 en/of vrijdag 27 september Gelieve hier rekening mee te houden.