Aanvraagnummer: 5522
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 18 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 11-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van Nederland, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
Opdracht
Momenteel kunnen wij als VTH-organisatie niet voldoen aan onze interne servicenormen door onderbezetting en een opgelopen achterstand in de afhandeling van omgevingsverzoeken. Daarom zijn wij op zoek naar een senior vergunningverlener/casemanager voor het toetsen van 110 omgevingsverzoeken. Je behandelt aanvragen voor omgevingsvergunningen, verzoeken om vooroverleg en stelt beschikkingen op. Als een aanvraag niet past binnen het omgevingsplan, zoek je naar mogelijkheden die wel passen, in overleg met de aanvrager. De opdracht kan plaats- en tijdonafhankelijk worden uitgevoerd; je bent zelf verantwoordelijk voor je werkvoorraad en afhandeling.
Dit doe je door:
- Mee te denken met aanvragers zodat zij de beste route volgen voor het verkrijgen van een vergunning;
- Het eerste aanspreekpunt te zijn voor onze inwoners;
- Enkelvoudige en meervoudige aanvragen te behandelen;
- Aanvragen te toetsen en ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
- De voortgang en kwaliteit van het proces te bewaken.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in een juridische richting;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Een afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’ (ABW1);
4. Beschikbaar per 1 januari 2025.
Gunningscriteria
5. Een afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2) (50 punten);
6. Minimaal 2 jaar werkervaring met Centric Leefomgeving (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
7. Relevante werkervaring in de regio Utrecht, waardoor bekend met regionale samenwerkingsafspraken met onder andere de omgevingsdienst en veiligheidsregio (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Zelfstandig aanvragen verwerken;
- Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
- Een frisse blik en eigenaarschap over je werk;
- Oplossingsgericht en flexibel;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Doorzettingsvermogen, collegialiteit en aanpakken.
Beoordeling
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van geselecteerde kandidaten op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die volgens de organisatie het beste aan het profiel voldoet. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de dagen maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 december 2024, van 13.00 uur tot 16.00 uur. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 december 2024 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor deze opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist;
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan volgens de Waadi-regeling;
- De gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.
Reactietermijn
De reactietermijn voor deze aanvraag loopt tot woensdag 11 december 2024, 09.00 uur.