Fraud Blocker Casemanager Omgevingsrecht | Gemeente Vijfheerenlanden | ZZP

Casemanager Omgevingsrecht

Logo van gemeente vijfheerenlanden met de naam in kleurrijke verticale letters gerangschikt in drie rijen.

Aanvraagnummer: 5387
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Vijfheerenlanden
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 06-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen.

Je begeleidt initiatiefnemers door de gemeentelijke processen heen. Je kunt hierbij denken aan het behandelen van principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de nieuwe Omgevingswet die 1 januari 2024 van kracht wordt, verschuift de nadruk van toetsen van aanvragen naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:

  • Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning;
  • het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners;
  • enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen;
  • aanvragen te toetsen en ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
  • de voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken;
  • mee te denken in projectgroepen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-niveau richting bouwkunde;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Meerkerk aanwezig;
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding 'Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 & 2' (ABW1 en ABW2).

Gunningscriteria
5. Een aantoonbaar afgeronde opleiding 'Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2' (ABW2) aangevuld met kopstudie (ABW3) (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van de nieuwe omgevingswet 2024 (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
8. Beschikbaar per 1 januari 2025 voor 36 uur per week, gedurende de hele opdracht (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;
  • Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
  • Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
  • Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
  • Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december van 13.00 tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 6 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.