Aanvraagnummer: 5151
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 28 - 36 uur
Tarief: €75 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Met meer dan 110.000 inwoners verspreid over 8 kernen in het Groene Hart streven we naar een beter leven voor alle bewoners. Onze missie is gebaseerd op positieve gezondheid en duurzaamheid als pijlers voor ons sociaal en ruimtelijk beleid. In een team van ruim 900 gemotiveerde medewerkers zetten we ons in voor toonaangevende dienstverlening en resultaten.
We zijn adaptief, experimenteren en ontwikkelen continu, waarbij samenwerking, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en veranderingsbereidheid centraal staan.
De gemeente is per 1 januari 2024 gestart met een herziene aanpak en contractering van Jeugdhulp. Met 23.500 jeugdigen tot 18 jaar en ongeveer 1 op de 7 die gebruikmaakt van jeugdhulp, streven we naar tijdige, passende en effectieve hulp met nadruk op lokale versterking van preventie en welzijn vanuit de lokale Jeugd- en Gezinsteams.
Project Zorgcontinuïteit
Jeugd- en Gezinsteams Alphen aan den Rijn B.V. is per 1 januari 2024 gestart met een nieuwe werkwijze voor de Jeugdhulp. Om deze nieuwe organisatie ruimte te geven voor een nieuwe start heeft de gemeente Alphen aan den Rijn de jeugdigen die al een lopend jeugdhulptraject hadden vanuit de vorige jeugdhulporganisatie ondergebracht in het project zorgcontinuïteit. Dit betreft een groep van ruim 1200 jeugdigen. De hoofdtaken van de medewerkers van het project zorgcontinuïteit zijn:
- De vragen voor wijzigingen en omzettingen van lopende trajecten in behandeling nemen.
- De lopende trajecten herbeoordelen.
- In het geval van een niet-gecontracteerde jeugdhulpaanbieder met het gezin op zoek gaan naar een passende oplossing; sturen op een afronding op korte termijn, omzetten naar een pgb-indicatie of overdragen aan een gecontracteerde jeugdhulpaanbieder.
Het team wordt aangestuurd vanuit de beleidsafdeling jeugd van de gemeente.
De opdracht
Voor het project zorgcontinuïteit zijn we op zoek naar meerdere jeugdhulpconsulenten die een moeilijk gesprek met de betrokken gezinnen over het lopende jeugdhulptraject niet uit de weg gaan, maar dit wel altijd doen met oog voor de kwetsbare situatie en mogelijkheden. Samen op zoek gaan naar een passende oplossing en hierbij transparant zijn naar de gezinnen. Afspraken worden vastgelegd in een gezinsplan en middels een beschikking bevestigd.
Waar mogelijk worden gesprekken digitaal gevoerd, maar waar nodig zijn huisbezoeken, MDO’s en consultaties met professionele organisaties ook een mogelijkheid. De jeugdhulpconsulenten die wij zoeken kunnen goed zelfstandig werken, maar weten ook tijdig hun vragen te stellen bij twijfel. Zij hebben een betrokken houding, kunnen op professionele wijze de gesprekken voeren en dit vertalen naar een begrijpelijk gezinsplan voor het gezin.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een geldige SKJ-registratie (benoem deze duidelijk in het cv);
2. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met jeugdhulp en het jeugdhulpaanbod (licht dit toe in het cv);
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van Social work, SJD of MDW;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugdhulp;
Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met jeugdhulptrajecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv); (30 punten)
6. Een afgeronde opleiding op hbo-bachelorniveau met specialisatie op jeugd of andere specialisatie op het gebied van jeugd (bijvoorbeeld een SKJ-geaccrediteerd traineeship); (25 punten)
7. Uiterlijk beschikbaar per 16 december 2024 voor minimaal 28 uur per week; (15 punten)
8. Maximaal uurtarief van € 75,00 exclusief btw en inclusief reiskosten en parkeerkosten voor de gehele inhuurperiode; (20 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent jeugdhulp binnen een gemeentelijke instelling. (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling);
- Snel schakelen;
- Plannen en organiseren;
- Resultaatgericht;
- Analytisch vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 van de CAO Gemeenten.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 27 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.