Aanvraagnummer: 5399
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Amstelveen
Uren per week: 24 per week
Tarief: €0 - €85 per uur
Duur van de opdracht: 1-1-2025 t/m 30-6-2025
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 3 x 1 maanden
Sluitingsdatum: 11-12-2024 07:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Door het plotselinge wegvallen van de Coördinator is er direct tijdelijk behoefte aan vervanging t.a.v. de reguliere taken. Voorafgaand was reeds door de afdeling een heroverweging van de functie van Coördinator in gang gezet. Die heroverweging van de functie is tevens onderdeel van de opdracht.
Taken:
De bestaande coördinatiefunctie bestond uit beleidsmatige en uitvoerende taken en raakte aan de bestaande lijnmanagementfunctie. De gedachte is beleidsmatige aspecten beter belegd kunnen worden, dat mogelijk bestaande overlap in rollen kan worden veranderd en dat toekomstige ontwikkelingen t.a.v. financiering een heroverweging vanuit de inhoud opportuun maakt. Voor zover de invulling van de functie raakt aan (belangen van) externe partijen (in bijzonder andere gemeenten of onderwijsinstellingen) zorg je voor afstemming / input vanuit deze partijen.
De volledige opdracht loopt t/m 30 juni 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.
Taken:
- Vertegenwoordigen van Amstelland in landelijke en regionale gremia (bijv. overleg met centrumgemeente A’dam, overleg met onderwijsinstellingen, overleg met de Amstelland-gemeenten).
- Advisering aan wethouders van de vier Amstelland-gemeenten (direct of via lokale beleidsadviseurs).
- Beheren van de financiële middel en adviseren/regelen.
- Informeren van regionale uitvoerende medewerkers,
- Bijdragen aan het project ‘Van School naar Werk’.
- Adviseren over doelmatige invulling van de functie in de toekomst, waarbij de bestaande opzet en plek van de functie niet vast staan. Het betreft de thans zo genoemde coördinatiefunctie van ongeveer 1 vte waarover het advies moet gaan.
De bestaande coördinatiefunctie bestond uit beleidsmatige en uitvoerende taken en raakte aan de bestaande lijnmanagementfunctie. De gedachte is beleidsmatige aspecten beter belegd kunnen worden, dat mogelijk bestaande overlap in rollen kan worden veranderd en dat toekomstige ontwikkelingen t.a.v. financiering een heroverweging vanuit de inhoud opportuun maakt. Voor zover de invulling van de functie raakt aan (belangen van) externe partijen (in bijzonder andere gemeenten of onderwijsinstellingen) zorg je voor afstemming / input vanuit deze partijen.
De volledige opdracht loopt t/m 30 juni 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.
Kandidaatomschrijving
- Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
-
Minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator/Adviseur of leidinggevende binnen het Sociaal Domein.
- Ervaring binnen gemeente.
-
Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van leerplicht en/of Doorstroompunt,
- Werkervaring met advisering o.g.v. organisatievraagstukken.
- Vaardig in budgetbeheer.
Competenties:
- Nauwkeurig.
- Analytisch.
- Besluitvaardig.
- Organisatiesensitief.
- Communicatief (mondeling en schriftelijk).
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Coördinator/adviseur of leidinggevende binnen het Sociaal Domein, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Referentie vereist
Referentie vereist
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
- VOG
- Gegevens crediteuren
- Verklaring van geheimhouding en integriteit
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:
25 %
Werkervaring
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van leerplicht en/of Doorstroompunt, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Weging:
20 %
Werkervaring
Werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Weging:
15 %
Werkervaring
Werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring met advisering op het gebied van organisatievraagstukken, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Weging:
15 %
Interview
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
- Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
- Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
- Competenties voor deze uitvraag.
- In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Weging:
25 %
De gesprekken staan gepland op maandag 16 december tussen 14.00 en 17.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.De gesprekken staan gepland op maandag 16 december tussen 14.00 en 17.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.