Fraud Blocker Financieel verandermanager | Gemeente Houten | ZZP Opdracht

Financieel verandermanager

Logo van de gemeente Houten, met aan de rechterkant de tekst gemeente houten in blauw met aan de rechterkant een gestileerd kroonmotief in geel en blauw.

Aanvraagnummer: 4238
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Houten maakt deel uit van de stadsregio Utrecht en heeft zich de laatste decennia sterk ontwikkeld. Van een dorp met 7.000 inwoners in 1975 is Houten uitgegroeid tot een middelgrote stad met bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie, rustige woonwijken en de kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Houten is mooi, groen, veilig en kent veel sociale, culturele en economische activiteit, wat de kracht en kwaliteit van de gemeente vormt.

Sinds medio 2024 heeft onze organisatie een nieuwe directie, het begin van een mooi en breed ontwikkeltraject. Ook ons team Financiën en Inkoop werkt hieraan. We bestaan, naast inhuurkrachten, uit 30 gemotiveerde professionals met een hart voor Houten, variërend in leeftijd en ervaring. We zijn verdeeld in vier clusters: controllers, bedrijfsbureau, administratie en inkoop. Ons team wordt geleid door een teammanager die tijdelijk versterking krijgt om de veranderingen te versnellen.

Opdracht
Als financieel verandermanager focus je op de versterking van de financiële functie in brede zin. Je werkt samen met de teammanager en verdeelt de taken. Binnen drie maanden maak je met je collega, team en directie een verbeterplan voor de financiële functie. Jullie opdrachtgever is de directeur bedrijfsvoering.

Je werkzaamheden:

  • Je bent een ervaren manager Financiën, met kennis van gemeentefinanciën en verandermanagement;
  • Je creëert snel overzicht, coördineert en prioriteert taken, en doet dit op een mensgerichte manier;
  • Je geeft leiding op strategisch en tactisch niveau en coacht medewerkers in de verandering;
  • Je neemt een sturende rol in de stuurgroep Toekomstbegroting en de stuurgroep Vitale bedrijfsvoering & dienstverlening;
  • Je geeft uitvoering aan het verbeterplan voor de financiële functie.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. 'Bring your own device' is van toepassing. De kandidaat brengt een mobiele telefoon met abonnement en laptop of iPad mee.
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als financieel manager binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de ontwikkeling van de gemeentelijke financiële functie (bijvoorbeeld als financieel adviseur, controller of coördinator planning & control).

Competenties

  • Je hebt een universitair werk- en denkniveau en bent een vakman met praktijkkennis als gemeentelijke financial;
  • Je pakt de leiding op een mensgerichte manier, brengt focus aan en realiseert verandering;
  • Je bent hands-on, inspireert en motiveert;
  • Je werkt samen met de teammanager, je team en de organisatie;
  • Je neemt initiatief en bent creatief als het anders loopt;
  • Je past in een middelgrote gemeente als Houten, dicht bij inwoners, bestuurders en collega's;
  • Je steekt je handen uit de mouwen en werkt samen.

Functieschaal
Zie gunningscriteria.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op minimaal vier van de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op vrijdag 18 oktober 2024. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk op donderdag 17 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht.

Overige informatie

  • De kandidaat moet over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) beschikken, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 14 oktober 2024, 09.00 uur.