Fraud Blocker Handhaver (BOA) - Freelance Opdrachten

Handhaver (BOA)

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 3705
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Zoetermeer is een fijne stad om te wonen en te verblijven. En dat willen we zo houden. Daarom letten we op zaken die de veiligheid en leefbaarheid kunnen verstoren. Soms gaat het daarbij om kleine dingen, zoals hondenpoep of afval op straat. Soms om grotere zaken, bijvoorbeeld geluidsoverlast of vernieling. Dit doen we informatiegestuurd, maar ook naar wat leeft in de samenleving. Als BOA ben je onderdeel van een hechte groep medewerkers. Samen met een collega ga je de straat op om te zorgen dat iedereen zich aan de regels en afspraken houdt. Jullie zijn het gezicht en het eerste aanspreekpunt van de gemeente. Dat kan in het dynamische Stadshart zijn, maar ook in één van onze woonwijken of bedrijventerreinen.

Opdracht
Ter versterking van ons team zoeken wij meerdere (3 tot 4) generieke handhavers. We zoeken een burgergerichte BOA die oplossingsgericht is, met skills als inlevingsvermogen, overtuigingskracht en goede gespreksvaardigheden. Een handhaver die goed aanvoelt wanneer daadkrachtig optreden wordt gevraagd en wanneer beroep wordt gedaan op je meelevendheid. Het doel is om overlast het liefst te voorkomen, maar daadkracht optreden als het nodig is. We zoeken handhavers die mensen aanspreken op gedrag en als dat niet het gewenste effect heeft, waarschuwen of verbaliserend optreden. Handhavers waarbij de kracht zit in de-escalerend communiceren en de combinatie bezitten van tact, integriteit, zelfverzekerdheid en kennis van regels?
De opdracht ziet m.n. op de ondersteuning binnen het meldingenproces en daaruit voortvloeiende de leefbaarheidsproblematieken van Zoetermeer.

De diensttijden die Team Handhaving Zoetermeer hanteert zijn doordeweeks van 07:30 – 16:00 uur of 15:00 tot 23:30 uur, in het weekend betreffen de tijden 09:00 tot 17:30 uur. Iedere kandidaten draait gemiddeld 4 tot 5 avonddiensten per vier weken en één zaterdag en zondag per vier weken. Bij grote evenementen, die in een avond of weekend vallen kan in overleg met de kandidaat een beroep worden gedaan, dit vereist enige flexibiliteit. Het tarief van de kandidaat is inclusief ORT, reiskosten woon-/werkverkeer en excl BTW. In de berekening van het ORT kan van bovenstaande informatie uitgegaan worden.  

De kandidaten zullen vanzelfsprekend de opleidingen die de gemeente verzorgt bijwonen; een voorbeeld hiervan is RTGB. Deze kosten worden doorberekend en gefactureerd richting het uitzendbureau.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
2. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden;
3. In bezit van een geldig BOA getuigschrift Domein 1;

Gunningscriteria
5. In bezit van een afgeronde opleiding HTV diploma (20 punten);
6. In bezit van een geldig RTGB-certificaat (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhaver Domein 1 (25 punten);
8. In bezit van een rijbewijs B (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met handhaven van de APV en uitvoeren van BRP controles (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
- Klantvriendelijk;
- Servicegericht;
- Communicatief sterk en een dienstverlenende instelling;
- Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Opstellen bestuurlijke rapportages en proces-verbaal.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 07 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
5.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: alle dagen in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 18 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 16 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.