Fraud Blocker Inkoopadviseur | Gemeente Rhenen | Freelance Opdrachten

Inkoopadviseur

Logo van de gemeente Rhenen, met gestileerde groene en blauwe vormen en de tekst "gemeente Rhenen" in groene en blauwe letters.

Aanvraagnummer: 5324
Organisatie: Gemeente Rhenen
Locatie: Rhenen
Uren per week: 24 - 32 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 02-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen! Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen in het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.

De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven ernaar een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!

Opdracht De kandidaat stapt in een rijdende trein en wordt niet of zeer beperkt ingewerkt door de vertrekkende inkoopadviseur. De rol van inkoopadviseur is een eenmanspositie binnen de gemeente Rhenen. Naast de generieke activiteiten als het adviseren op meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen, heeft de inkoopadviseur het project ‘Inkoop op Orde’ opgestart. Het doel hiervan is om inkoop in de organisatie verder te professionaliseren en onrechtmatigheid te reduceren. Hier is ook veel politieke belangstelling voor. Het project inkoop bestaat nu nog uit de overgebleven deelprojecten: herzien van het inkoopbeleid, inrichten van een inkoopplein op intranet met handleidingen en templates van aanbestedingen, het inrichten van Mercell en het opzetten van een verplichte basiscursus inkoop voor alle medewerkers. Inkopen en aanbesteden moet makkelijker en eenvoudiger worden voor de medewerkers. De problematiek van onrechtmatigheid ligt niet in onwil, maar in een gebrek aan kennis van de medewerkers. Het project ‘Inkoop op Orde’ wordt ondersteund door twee adviseurs van het flexteam die geen inhoudelijke kennis van inkoop en aanbesteden hebben. Deze situatie vraagt om een stevige kandidaat die in staat is om de dagelijkse gang van zaken door te laten gaan en tegelijkertijd in staat is om het project ‘Inkoop op Orde’ succesvol af te ronden en inkoop en aanbesteden te borgen in de organisatie. Op de achtergrond wil de gemeente een nieuwe inkoopadviseur in dienst nemen. Deze inkoopadviseur zal mogelijk door de kandidaat ingewerkt worden.

Vereisten / Knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen een gemeente;
  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van publieke inkoop;
  4. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van EU-aanbestedingen;
  5. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsplatform Mercell Source to Contract;
  6. Minimaal beschikbaar voor 24 uur per week gedurende de duur van de opdracht;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoper binnen een gemeente (25 punten);
  2. Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2025 (15 punten);
  3. Uurtarief maximaal €100,- exclusief btw / inclusief onkosten (reiskostenvergoeding, parkeer- en verblijfskosten, administratie- en telefoonkosten, eventuele andere onkosten) en fee Flextender (20 punten);
  4. Aantoonbare werkervaring met inkoopoptimalisatietrajecten, verbetertrajecten en het begeleiden van Europese aanbestedingen (40 punten).

Competenties

  • Verbindend;
  • Zelfstandig;
  • Analytisch;
  • Oplossingsgericht;
  • Resultaatgericht;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Standvastig.

De drie kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals 1.

CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 december 2024 vanaf 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor deze functie is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering verplicht tot een verzekerd bedrag van €2,5 miljoen per aanspraak en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering tot een verzekerd bedrag van €250.000,- per aanspraak.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.