Fraud Blocker Interim Teamleider Ondersteuning Sociaal Domein | ZZP

Interim Teamleider Ondersteuning Sociaal Domein

Logo van de Nederlandse gemeente Huizen, met een gestileerde figuur in traditionele kledij met visgereedschap in de hand, naast de tekst "gemeente huizen".

Aanvraagnummer: 5086
Organisatie: Gemeente Huizen
Locatie: Huizen
Uren per week: 24 tot 32 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 06-12-2024
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtgever
Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn en waar we werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!'

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Als interim teamleider Ondersteuning Sociaal domein werk je voor de afdeling Maatschappelijke Ondersteuning (MO) in Huizen. Deze afdeling biedt passende ondersteuning aan inwoners van Huizen, Blaricum, Eemnes en Laren zodat zij kunnen meedoen aan de samenleving. De afdeling, bestaande uit 7 teams, biedt integrale dienstverlening op het gebied van lokale begeleiding, de WMO, Participatiewet, bemiddeling naar werk, schuldhulpverlening, Jeugdwet en leerlingenvervoer. Er heerst een informele werksfeer en er is collegiale ondersteuning op zowel inhoudelijk als persoonlijk vlak. De kleinschaligheid van de gemeente maakt dat er korte lijntjes zijn met collega’s en netwerkpartners.

Opdracht
Je geeft leiding aan het team Ondersteuning Sociaal Domein. Dit team bestaat uit 2 clusters van in totaal 17 medewerkers. Cluster Terugvordering, Verhaal en Handhaving voert de administratie uit van Terugvordering en Verhaal. Het cluster Allround Backoffice is verantwoordelijk voor de administratieve ondersteuning van de andere teams binnen Maatschappelijke Ondersteuning.

Het team is begin 2023 gestart met een veranderproces gericht op allround inzetbaarheid en klantgericht werken binnen goed ingerichte processen, instructies en automatisering. Er zijn grote slagen gemaakt. Om alle doelstellingen te realiseren is verdere implementatie nodig binnen de structuur en cultuur binnen de twee clusters.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende binnen het sociaal domein;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met personele aansturing en teamontwikkeling;
3. Aantoonbare werkervaring met veranderkundige opgaven binnen het sociaal domein (licht je antwoord duidelijk toe in het cv);
4. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau.

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein (20 punten);
6. Aantoonbare inhoudelijke kennis van de uitvoering van de verschillende wetten binnen het sociale domein (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Office 365, JOIN, CIVsam en I-Samenleving;
8. Beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 24-32 uur per week (20 punten);
9. Uurtarief van maximaal € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten en fee Flextender (10 punten);
10. Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, gebaseerd op de bovenliggende criteria en de opdracht tekst (10 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk en verbindend;
  • Samenwerken;
  • Coachen;
  • Inlevingsvermogen;
  • Beslissen, besluitvaardig;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigen.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de geselecteerde kandidaten in de week van 25 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).