Fraud Blocker Junior vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten | ZZP

Junior vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten

Logo van de gemeente midden-delfland, voorzien van een gestileerd blauw schild met golven en de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 5366
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Midden-Delfland
Uren per week: 24 tot 32 uur
Tarief: €70 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-12-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Welkom in Midden-Delfland! Het verschil. Dat kun jíj maken in Midden-Delfland; de gemeente met het Bijzonder Provinciaal Landschap tussen Rotterdam, Den Haag en Delft. Een uniek stukje Nederland waar bewoners goed zijn voor elkaar, het landschap en de karakteristieke dorpen, elk met een eigen identiteit.

Voor de afdeling Landschap, Wonen en Economie (LWE), team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn wij op zoek naar een junior Vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten.

Als vergunningverlener werk je bij het team VTH. Het team bestaat uit circa 15 medewerkers. Deze houden zich bezig met vergunningverlening op het gebied van APV, bijzondere wetten en vergunningen binnen het omgevingsrecht. Ook houden zij zich bezig met toezicht en handhaving van wet- en regelgeving. De sfeer is prettig, open en betrokken, we gaan informeel en collegiaal met elkaar om. Jouw werkomgeving is dynamisch en je moet snel kunnen schakelen tussen de verschillende dossiers waarvoor je verantwoordelijk bent.

Opdracht
Samen met collega’s binnen en buiten het taakveld APV en bijzondere wetten geef je uitvoering aan aanvragen en initiatieven uit de samenleving. Het accent ligt op de afgifte van alle voorkomende vergunningen uit de APV, Alcoholwet en Bijzondere Wetten:

  • Je voert gesprekken voor de behandeling van vergunningaanvragen met evenementenorganisaties, (horeca)ondernemers en interne en externe adviespartners (politie, brandweer en GHOR);
  • Je behandelt aanvragen voor vergunningen en ontheffingen, zoals evenementen, standplaatsen en bent verantwoordelijk voor het hele proces van vergunningverlening (juridische toetsing, ontvankelijkheid, uitzetten, screening en beoordeling adviezen, afgeven/afwijzen van de vergunningen), inclusief het Bibob-traject;
  • Je bent hét aanspreekpunt voor de APV en bijzondere wetten voor inwoners, instellingen, bedrijven, collega’s en andere overheidsorganisaties;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente binnen het werkveld in bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Je draagt bij aan het actualiseren van bepaalde verordeningen en beleidsregels binnen jouw werkveld, zoals de APV en het evenementenbeleid en draagt hiermee bij aan de gemeentelijke besluitvorming.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding;
2. Een maximaal uurtarief van € 70,- excl. btw en inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het afhandelen van bezwaarschriften;
4. Beschikbaar per december 2024 voor 24 tot 32 uur per week;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het domein van de APV, bijzondere wetgevingen, Exploitatie, Alcoholwet en Evenementen binnen de gemeente;

Gunningscriteria
6. Minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding rechten (20 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener APV, bijzondere wetgevingen, Exploitatie, Alcoholwet en Evenementen binnen de gemeente (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt voor zowel de gemeente als aanvrager op het gebied van APV vergunningverlening (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het opstellen van beschikkingen en procedurele afhandelingen (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Betrokken;
- Besluitvaardig;
- Durf;
- Flexibel;
- Gedreven;
- Energiek.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 5 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 3 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.