Juridisch kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein

Logo van gemeente súdwest-fryslân met abstracte vormen in rode en blauwe kleuren naast de tekst in grijs.

Aanvraagnummer: 3824
Organisatie: Gemeente Súdwest-Fryslân
Locatie: gemeente Súdwest-Fryslân
Uren per week: 32 - 36
Tarief: €100 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 07-10-2024
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 23-09-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Binnen het cluster Juridische Kwaliteit hebben we in verband met langdurige afwezigheid van één van onze medewerkers tijdelijk behoefte aan extra capaciteit en zijn we op zoek naar een juridisch kwaliteitsmedewerker, die ons team op fulltimebasis (32-36 uur) kan ondersteunen.


Verantwoordelijkheden

Als juridisch kwaliteitsmedewerker zijn je werkzaamheden vooral gericht op het bevorderen en bewaken van de juridische kwaliteit van adviezen, besluiten en regels. Daarnaast vertegenwoordig je het college van burgemeester en wethouders in bezwaar- en beroepszaken in het Sociaal Domein (Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, Leerplichtwet, Leerlingenvervoer en de Gehandicaptenparkeerkaart/-plaats). Je fungeert tevens als sparringpartner voor collega’s in het Sociaal Domein en je neemt deel aan interne overleggen gericht op overdracht van juridische kennis.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 oktober 2024 tot en met 31 december 2024 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Minimaal een afgeronde relevante juridische hbo-opleiding (bachelor).

Minimaal 1 jaar werkervaring als juridisch kwaliteitsmedewerker in het Sociaal Domein.

Aantoonbare kennis van en ervaring met het afhandelen van bezwaar- en beroepsprocedures in het Sociaal Domein.

De kandidaat beschikt over wetskennis op het gebied van Wmo, Jeugdwet, Participatiewet, Leerplichtwet, Leerlingenvervoer en aanverwante regels.

Kandidaat is bereid om na gunning de integriteits- en geheimhoudingsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).

De kandidaat is geen ZZP-er. ZZP-ers kunnen niet rechtstreeks bieden op deze opdracht, aangezien dit een functie is waarbij hiërarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en de kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren.


Prijs (eisen)

Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top 3 van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

50 %

Kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring als juridisch kwaliteitsmedewerker in het Sociaal Domein binnen een gemeentelijke organisatie.

50 %

Kandidaat heeft recent relevante juridische vakopleidingen gevolgd.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, dan wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Daarnaast wordt tijdens het gesprek getoetst in welke mate:

  1. de kandidaat over de communicatieve eigenschappen blijkt te beschikken, die nodig zijn voor de uitvoering van de opdracht;
  2. de kandidaat over de relevante vakinhoudelijke kennis blijkt te beschikken;
  3. de kandidaat zijn of haar visie op de opdrachtuitvoering overtuigend verwoordt.

Het interview vindt plaats op 30 september 2024. We verzoeken u om hier rekening mee te houden.