Klantdata Analist – Spoed – Min. EZK.

Aanvraagnummer: 12480
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Locatie: Den Haag
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6,5 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 23-06-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 13-06-2025 15:30
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Opdrachtomschrijving:
De dienstverlening voor klanten van RVO optimaliseren: dat is waar jij aan bijdraagt in Team Klantinzicht. Kwantitatieve data-analyses zijn daarbij onmisbaar, dus jij gaat samen met jouw collega’s hiermee op een agile wijze aan de slag. Als klantdata-analist draag je bij aan de klantbeleving en weet je dit met jouw analyses en rapportages naar een hoger niveau te tillen en te verankeren in de dienstverlening. Wat ga jij doen? Team Klantinzicht heeft vier multidisciplinaire Service Verbeter Teams (SVT’s). Hierin werken de expertises klantdata-analyse (kwantitatief onderzoek), klantonderzoek (kwalitatief onderzoek) en service design (UX/ UI design) gezamenlijk aan verschillende projecten. Samen met jouw SVT team analyseer je het (online) gedrag, de beleving en de behoeften van onze klanten (met name ondernemers). Je gebruikt hierbij data uit verschillende (digitale) kanalen die jij samenvoegt en weet te vertalen naar actiegerichte conclusies en rapportages. Jij richt je op het analyseren van de verschillende kwantitatieve brondata (webdata, klantcontactdata, klantfeedback, etc.) en het signaleren van trends, kansen en knelpunten in het continu verbeteren van de klantbeleving. Dat doe je binnen de projecten van jouw SVT en via frequente klantsignaalrapportages over specifieke onderwerpen. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, beheren en ontwikkelen van deze rapportages. Brondata vertaal jij naar relevante inzichten en verbeteradviezen voor de organisatie. Jouw primaire taak daarbij is het afstemmen van deze verbeteradviezen met de relevante stakeholders, inhoudelijke experts en/of opdrachtgevers zodat de adviezen ook worden opgevolgd.Daarnaast werk je samen met de andere klantdata-analisten aan de doorontwikkeling van de expertise Klantdata-analyse op het gebied van kennis & vaardigheden, producten & diensten en toolkeuzes.
Achtergrond opdracht:
RVO is continu bezig haar dienstverlening te optimaliseren. Daarbij willen we als team er voor zorgen dat onze organisatie maximaal rekening houdt met de beleving en behoeftes van onze doelgroepen.
Eisen:
- Relevante ervaring met projectmatig werken (minimaal 2 jaar)
- Relevante werkervaring op het gebied van data-analyse & rapportage (minimaal 2 jaar)
- Minimaal een afgeronde HBO-opleiding
Wensen:
- Kennis van en ervaring met verschillende (ICT-)programma’s, zoals vraagvolgsystemen en BI rapportagetools (bij voorkeur SAS VA / SAS Viya) (40%)
- Kennis van OKR (objectives & key result) methodiek (20%)
- Ervaring met Customer Experience Management (20%)
Competenties:
Analyseren, Doorzettingsvermogen, Pro-actief, Samenwerken, Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Aan te leveren bij aanbieding:
Nederlandstalig CV in Word (max 5 pagina's)
Persoonlijke motivatie richting opdracht en klant
Toelichting op de gestelde eisen, wensen en competenties!