Fraud Blocker Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein | Freelance Opdrachten

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein

Logo van de gemeente Doesburg met een gestileerd kasteelicoon naast de tekst 'Gemeente Doesburg'.

Aanvraagnummer: 5342
Organisatie: Gemeente Doesburg
Locatie: Doesburg
Uren per week: 28 tot 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Doesburg, gelegen op de grenzen van Achterhoek, Veluwe en Liemers, staat bekend om haar prachtige, gerestaureerde, historische binnenstad en vestingwerken. Daarnaast ligt Doesburg aan de IJssel en Oude IJssel en profileert zich als stad aan het water. Een stad die kunst, cultuur en toerisme koestert, maar ook bedrijvigheid wil bevorderen.

De gemeente telt circa 11.500 inwoners. Centraal staat het behoud van het voorzieningenniveau en het bevorderen van participatie door burgers. Doesburg combineert historische binnenstad, kleinschalige woonwijken, ligging in het groen en de band met het water. De gemeente Doesburg heeft een platte organisatiestructuur, gebaseerd op integraal management en zelfsturende afdelingen. Zo’n 110 mensen werken bij de gemeente.

Het management stuurt veertien zelfsturende teams aan via taakstellingen en plannen. De teams voorzien het management van (bij)sturingsinformatie. De bedrijfsvoering is gericht op het beheersen van de bedrijfsprocessen.

Opdracht
De functie omvat het bewaken van de kwaliteit van de uitvoering van de Participatiewet met een integrale blik. Je ondersteunt collega’s bij complexe zaken en adviseert over juridische vraagstukken.

Je bent verantwoordelijk voor participatie, re-integratie, minimaregelingen, inkomensvoorzieningen, inburgering, schuldhulpverlening en vroegsignalering. Je bent een aanspreekpunt voor het team en signaleert en verzamelt nieuwe initiatieven. Je bent een sparringpartner voor collega’s en de wethouder, op de hoogte van wijzigingen in wet- en regelgeving en kunt deze omzetten in werkproceswijzigingen. Vanuit jouw juridische kennis lever je een bijdrage aan nieuw beleid, verordeningen en beleidsregels en implementeer je deze in werkprocessen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker sociaal domein binnen een gemeente;
3. Kennis van de Participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria
4. Werkervaring met de Participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Werkervaring met Suite 4 Sociaal Domein van Centric (25 punten);
6. Werkervaring binnen een kleine tot middelgrote gemeente (tot 100.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Werkervaring met het verbeteren van uitvoeringsprocessen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Geef in het cv aan in hoeverre u of de aangeboden kandidaat aan dit profiel voldoet.

Competenties
- Creatief/out of the box denken;
- Pragmatisch;
- Proactief;
- Enthousiast;
- Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. De functieschaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is deels mogelijk in overleg. Aanwezigheid is belangrijk.

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 van 09.00 uur tot 13.00 uur. Kandidaat ontvangt op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten na de gesprekken.

Overige informatie
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet zij in het handelsregister geregistreerd staan (conform Waadi).

Reactietermijn
De reactietermijn voor deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 4 december 2024, 09.00 uur.