Fraud Blocker Marktmeester | Gemeente Zoetermeer | Freelance Opdrachten

Marktmeester

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 4981
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo Spoedig Mogelijk
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 18-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie en afdeling Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatieven. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling Zoetermeer is met +/-127.000 inwoners en 50.000 arbeidsplaatsen een toekomstgerichte New Town, de 3e grote stad in Zuid-Holland, waarin volop wordt geïnvesteerd. Zoetermeer staat de komende jaren voor een flinke opgave. Verbeteren van de sociaaleconomische ontwikkeling en de kwaliteit van de leefomgeving zijn de uitdagingen voor een duurzame ontwikkeling van onze gemeente. Zoetermeer wil ook in de toekomst een prettige en gezonde stad blijven. Een stad waar inwoners volop kunnen genieten van hun leefomgeving, wonen en werken.

De marktmeester valt onder Team Handhaving, een echt uitvoeringsgericht team. Wij zijn namelijk de ogen en oren in de wijk voor de gemeente Zoetermeer. Wij zijn onderdeel van het team Openbare Orde en Veiligheid - van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH). Wij leveren hier (on)gevraagd informatie aan die helpt bij het maken van beleidskeuzes op het gebied van veiligheid en leefbaarheid.

Wij letten op zaken die de veiligheid en leefbaarheid kunnen verstoren. Soms gaat het daarbij om kleine dingen, zoals hondenoverlast of foutgeparkeerde voertuigen. Soms om grotere, bijvoorbeeld geluidsoverlast of vernieling. We stemmen ons werk af op het ritme van de stad. Dit doen we informatiegestuurd, maar ook naar wat leeft in Zoetermeer. Als marktmeester ben je onderdeel van een hechte groep medewerkers. Een fijne club van 40 handhavers – zowel mannen als vrouwen met uiteenlopende leeftijden en achtergronden – met wie je geen uitdaging uit de weg gaat.

Opdracht Ben jij een ervaren marktmeester die gericht is op het versterken van de warenmarkten voor de inwoners van Zoetermeer? Zie jij de meerwaarde van een sterke samenwerking met marktlieden, ondernemers, samenwerkingspartners en de interne organisatie? Dan hebben wij een ontzettend leuke uitdaging voor jou!

Je draagt zorg voor de organisatie van de markt en de naleving van gemaakte afspraken met ondernemers, je stimuleert de samenwerking tussen ondernemers op de markt en samenwerking met reguliere winkeliers in Zoetermeer, je creëert een positief marktklimaat waarin ondernemers optimaal kunnen presteren en zet de warenmarkt op de kaart qua bekendheid en imago.

Belangrijkste taken:

  • Openen en afsluiten van het marktterrein, in goede banen leiden van het innemen van vaste standplaatsen, presentielijst bijhouden en het organiseren van plek voor tijdelijke kooplieden en standplaatshouders;
  • Handhaven van de marktverordening en het marktreglement en het innen en afdragen van marktgeld van eendaagse marktkooplieden;
  • Tijdens de marktdagen vast aanspreekpunt voor ondernemers, winkeliersvereniging, bewoners, gemeente, en de klanten van de markt;
  • Tijdens de drie marktdagen (dinsdag, vrijdag en zaterdag) altijd bereikbaar;
  • Zorgen voor een optimale bezetting van de markt;
  • Bij het signaleren van probleemsituaties wordt belangrijke informatie tijdig opgeschaald;
  • Aanspreekpunt bij calamiteiten;
  • Op de hoogte blijven van relevante ontwikkelingen binnen de gemeente Zoetermeer.

Dit ben jij: Meebewegen en tegengas geven wanneer nodig, dat kun jij als geen ander. Je schakelt snel tussen (overlast)problemen, kunt hierbij goed prioriteren en ondernemers coachen in een correcte afhandeling. Met jouw grote verantwoordelijkheidsgevoel en integere manier van werken ben je een voorbeeld voor Zoetermeer. Je laat je niet snel van je stuk brengen en weet altijd rustig te blijven. Dit straal je uit naar jouw stakeholders. Je doet je werk met gevoel voor verhouding en met het nodige relativeringsvermogen. Communicatief ben je sterk zowel in woord als op schrift, je kunt duidelijk en makkelijk iets overbrengen op verschillende niveaus. Op vaste marktdagen (dinsdag, vrijdag en zaterdag) aan de slag zijn en bereikbaar zijn vind je geen probleem. Daarnaast is het verkrijgen van een VOG-P geen obstakel voor jou.

Vereisten / Knock-outcriteria

  1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  2. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden;
  3. Het tarief van de kandidaat is inclusief ORT, reiskosten woon-/werkverkeer en fee Flextender en exclusief btw;
  4. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  5. Uiterlijk per 5 december 2024 beschikbaar voor 36 uur per week, waarbij dinsdag, vrijdag en zaterdag verplichte werkdagen zijn;
  6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als marktmeester (25 punten);
  7. In het bezit van een rijbewijs B (10 punten);
  8. De kandidaat is bereid om opleidingen of bijscholingscursussen die de gemeente verzorgt bij te wonen; een voorbeeld hiervan is een landelijke trainingsdag van de Bestuursacademie van Marktmeesters en Marktbeheerders. Deze kosten worden doorberekend en gefactureerd richting de leverancier;

Competenties

  • Teamplayer;
  • Communicatief sterk en een dienstverlenende instelling;
  • Goede beheersing Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Opstellen (bestuurlijke) rapportages;
  • Klantvriendelijk;
  • Samenwerkingsgerichtheid;
  • Vernieuwend denken en handelen;
  • Resultaat- en servicegerichtheid;
  • Kan zelfstandig opereren;
  • Oordeelsvorming;
  • Pro-actief;
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Overtuigen;
  • Kan goed schakelen;
  • Kan omgaan met pieken en dalen in werkdruk;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Coachend vermogen.

Schaal Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 07 (nieuwe structuur)

Werkdagen De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: dinsdag, vrijdag en zaterdag. De diensttijden van de marktmeester Zoetermeer zijn van 06:00 – 18:00 uur. Dit zijn drie werkdagen van 12 uur, inclusief voorbereiding en afbouw van de warenmarkt.

Planning De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 20 november 2024 van 13:00 uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen dinsdag 19 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 18 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.