Fraud Blocker Medewerker Aanmeldteam Jeugdhulp | Gemeente Amstelveen | ZZP

Medewerker Aanmeldteam Jeugdhulp

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 4959
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 32 per week
Tarief: €65 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-12-2024
Optie tot verlenging: 6 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 02-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

De rol van Medewerker Aanmeldteam Jeugdhulp bestaat uit twee onderdelen:
- Uitvoeren van triage van jeugdhulpaanvragen, onderzoeken wat er nodig is en dit bij de juiste persoon uitzetten. Je voert ook zelf onderzoek uit bij bepaalde kortdurende trajecten waarvan de inschatting is dat er geen regierol nodig is na verwijzen, bijvoorbeeld Specialistische jeugdhulp in het speciaal onderwijs (SJSO), hulp inzetten voor ouders verwezen door de rechtbank, dyslexie aanvragen. Je beoordeelt aanvragen na een medische verwijzing en bij afloop van het hulpverleningstraject dat daarbij is ingezet.
- Deelname in het Loket waar je ouders verwijst naar de juiste route voor hulp of een voorziening, dit is naast jeugd voor een groot deel op het gebied van werk en inkomen en sociale voorzieningen als schuldhulpverlening, minimaregelingen, Wmo en urgente woonzaken.

Je biedt niet zelf hulp, je beantwoordt vragen en verwijst naar de juiste route, je onderzoekt wat er nodig is en kunt zelf beschikken. Het onderzoek kan telefonisch zijn of via een huisbezoek, dit is naar eigen beoordeling. Je kunt hierover sparren met een collega of een gedragswetenschapper.
LET OP: je hebt zelf geen langdurige betrokkenheid bij jeugdigen en gezinnen na verwijzing

Voor de tijdelijke vervanging van zwangerschapsverlof (regulier werk) werk je als Medewerker Aanmeldteam Jeugdhulp en houd je je voornamelijk bezig met de volgende taken:

  • Categoriseren van de aanvraag n.a.v. onderzoek (telefonisch of via huisbezoek). Triage voor jeugdvragen en afstemmen met aanmeldteam sociaal team.
  • Bepalen van route: a) Preventief aanbod, zorgverzekering, WLZ, passend onderwijs. b) Direct beschikken na onderzoek. c) Naar verdeellijst Jeugdhulpverleners d) Naar sociaal team.
  • Beheren van verdeellijst.
  • Inhoudelijk beoordelen van aanvragen vanuit zorgaanbieders/huisartsen.
  • Signaleren van knelpunten in het proces van toegang tot jeugdhulpverlening en aandragen van oplossingen.
Voor de reguliere taken zijn ZZP'ers uitgesloten gezien de aard van de werkzaamheden (vanwege zwangerschapsverlof) en de voorbereiding van de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025.

De opdracht loopt t/m 31 maart 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Er is ook een mogelijkheid voor ZZP'ers waarbij er een opdracht zal worden verstrekt met een specifiek takenonderdeel wat het terugbrengen van achterstanden zal inhouden. Hierin ben je geen onderdeel van het team, maar kun je op specifieke inhoudelijke kennis zelfstandig invulling geven om de achterstanden weg te werken. Dit zal als een afgebakende scope zijn met resultaatgebieden die na de gunning schriftelijke worden vastgelegd in de opdrachtovereenkomst.

Bijdrage leveren om het doel van een aanvraag (specifiek de nieuwe aanvragen na medische verwijzingen) binnen 3 weken op te pakken te behalen.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding.
  • Een geldige SKJ registratie.
  • Enkele jaren werkervaring als jeugdhulpverlener.
  • Kennis van de Jeugdwet.
  • Kennis van de sociale kaart.
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie.
  • Kennis van het systeem Suite.

Competenties

  • Accuraat
  • Analytisch: goed in het analyseren van gegevens en informatie en legt verbanden tussen oorzaak en gevolg.
  • Helikopterview: overziet snel situaties en kan knelpunten benoemen.
  • Plannen & organiseren, prioriteren.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Eisen

Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding in een pedagogische richting.
SKJ registratie
Op cv aantoonbaar (d.m.v. een registratienummer) in het bezit van een geldige SKJ registratie.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Jeugdconsulent bij een gemeente of een vergelijkbare functie bij een jeugdhulpaanbieder, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Referentie vereist

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde pedagogische WO opleiding.
Weging: 5 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring als jeugdconsulent/jeugdhulpverlener bij een specialistische jeugdhulpaanbieder, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Weging: 15 %


Beschikbaarheid
Op cv aantoonbaar een beschikbaarheid vanaf 1 oktober.
Weging: 15 %


Beschikbaarheid
Op cv aantoonbaar beschikbaar voor werkdag op vrijdag.
Weging: 5 %


Systeemkennis
Op cv aantoonbaar werkervaring met Suite, opgedaan in de afgelopen 2 jaar.
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op dinsdag 3 december om 09:00 uur en tussen 12:00 en 14:00 uu r. De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.