Medewerker Interne Controle

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 3914
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 7-10-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 26-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Je gaat aan de slag binnen het veranderteam van de gemeente Baarn als medewerker intern controle. Je ondersteunt de adviseur verbijzonderde controle bij de uitvoering van het intern controleplan 2024 in het kader van de rechtmatigheidsverantwoording. Jouw rol is met name op de ‘check’ en stelt de organisatie in staat steeds verder te verbeteren én dit voor het College van B&W aantoonbaar te maken naar de Gemeenteraad en samenleving.

In deze opdracht voer je de volgende taken uit:

  • Coördinatie, uitvoering en review van procescontroles
    • Uitzetten van de interne controles
    • Beoordeling en review van opgeleverde dossiers
    • Bepalen en uitvoeren van (aanvullende) controles
    • Bespreking uitkomsten controles en vaststellen maatregelen met proceseigenaren
  • Analyse en uitvoering van financiële controles
    • Risico-gedreven analyseren van financiële stromen t.b.v. vaststelling steekproeven
    • Steekproeven uitvoeren
    • Verslaglegging steekproeven
  • Trainen van medewerkers die de interne controles in de primaire processen uitvoeren
  • Adviseren van de concerncontroller, proceseigenaren over verbeteringen van processen

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van interne controle en beheersing;
3. 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een laptop en mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
4. Aantoonbare werkervaring op het vlak van controle/auditing binnen een gemeente;

Gunningscriteria
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van rechtmatigheidsverantwoording; (35 punten)
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van accountancy of financieel/economisch; (30 punten)
7. Uiterlijk beschikbaar per 7 oktober 2024 voor 24 uur per week; (25 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren van én adviseren over procesverbeteringen (omschrijf duidelijk in het cv). (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk: ja, minimaal 2 dagen per week op kantoor

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 1 oktober 2024 van 10.00 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een keurmerk) geprint.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 26 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.