Medior adviseur grondzaken

Logo van de Gemeente Barneveld, met een gestileerde groene kippenkop naast de tekst "gemeente Barneveld" in oranje.

Aanvraagnummer: 12392
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Barneveld
Locatie: Barneveld
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 18 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 x 4 maanden
Sluitingsdatum: 12-06-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Barneveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Barneveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Werken bij de gemeente Barneveld
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Barneveld ontwikkelt! We groeien als gemeente en werken aan mooie projecten die deze groei faciliteren. Binnen het team Ontwikkeling (concern Leefomgeving) hebben wij een vacature voor een senior-adviseur grondzaken. Je krijgt een uitdagende rol in onze gebiedsontwikkelingsprojecten met het accent op juridische zaken en werkt nauw samen met collega’s op het gebied van projectmanagement, ruimtelijke ordening, planeconomie, wonen en financiën. Als enthousiaste en proactieve collega geven we je alle ruimte om bij te dragen aan de ontwikkeling van de gemeentelijke organisatie én aan je persoonlijke en professionele kwaliteiten.

Het team
Je wordt onderdeel van het team Ontwikkeling. Daarin werken naast 4 collega’s op het gebied van grondbeleid, senior en junior projectleiders, planeconomen projectondersteuners en administratieve collega’s.
Het team is verantwoordelijk voor een groot aantal gemeentelijke woningbouw- en bedrijventerreinontwikkelingen en begeleidt grote initiatieven van derden die bijdragen aan de gemeentelijke doelen

Opdracht
- Je voert zelfstandig grondtransacties uit van aankoop en verkoop van gronden binnen de kaders van het grondbeleid;
- Je stelt onder meer koop(realisatie-)overeenkomsten en samenwerkingsovereenkomsten op, bereidt de besluitvorming inhoudelijk voor en verzorgt de notariële afwikkeling van transacties;
- Je verzorgt de juridische aspecten van het kostenverhaal onder de Omgevingswet, zowel privaatrechtelijk als publiekrechtelijk;
- Je bent een sparringpartner voor je collega seniorjurist grondzaken;
- Je voert overleg met en adviseert projectleiders over projecten waarvoor grondtransacties moeten worden geregeld en bent medeverantwoordelijk voor het gemeentelijk grondprijsbeleid, nota kostenverhaal en kostenverhaalsregels in het omgevingsplan.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbaar relevante werkervaring en actuele kennis op het vakgebied (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Minimaal 12 uur per week beschikbaar om fysiek op kantoor in Barneveld te werken;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met opstellen van koop- en samenwerkingsovereenkomsten (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van de inzet van instrumenten als onteigening en voorkeursrecht (benoem dit duidelijk in het cv)(25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bij een gemeente als adviseur grondzaken (25 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van rechten (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Strategische en analytische vaardigheden
- Ondernemende verbinder
- Integraal samenwerken
- Overtuigingskracht
- Communicatieve en commerciële vaardigheden
- Gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025, 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 12 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 12 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.