Aanvraagnummer: 4993
Organisatie: Gemeente Edam-Volendam
Locatie: Edam-Volendam
Uren per week: 24 uur
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 09-12-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 25-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken.
Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.
De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.
Opdracht
Als Privacy Officer ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en bewaken van het privacybeleid en houdt toezicht op het verwerken van persoonsgegevens binnen de gemeente. Hiertoe zorg je voor afstemming en samenhang met reeds aanwezige processen en informatiesystemen. Binnen onze organisatie is een medewerker aanwezig die we op willen leiden tot Privacy Officer. Onderdeel van de opdracht is om deze medewerker daarin te begeleiden en te ondersteunen.
Je implementeert en ontwikkelt het beleid op basis van wet- en regelgeving, en ziet toe op het uitvoeren en volgen hiervan.
Je adviseert richting afdelingen, management en directie over vraagstukken binnen het vakgebied omtrent privacybescherming en informatiestromen, geeft trainingen en coördineert en voert activiteiten uit op het vakgebied, zoals rondom datalekken, verwerkersovereenkomsten, inzageverzoeken en bewustwording.
Ook werk je veel samen met de Functionaris Gegevensbescherming (FG), de Chief Information Security Officer (CISO), informatieadviseurs en functioneel beheerders bij het in kaart brengen van risico’s door onder andere het uitvoeren van Data Protection Privacy Impact Assessments (DPIA’s). Aan de hand van het vastgestelde beleid en uitgevoerde DPIA’s stel je een implementatieplan op.
Je fungeert als aanspreekpunt/vraagbaak voor zowel interne als externe partijen, en handelt deze vragen af. Ook ben je lid van het privacyimplementatieteam en ondersteunt hiertoe proceseigenaren.
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
2. Aantoonbare kennis van de AVG, de Uitvoeringswet AVG, Wet Politiegegevens (Wpg);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Privacy Officer.
Gunningscriteria
4. Een afgeronde opleiding rechten op minimaal hbo-bachelorniveau (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als Privacy Officer bij een gemeentelijke instelling (25 punten);
6. Aantoonbare kennis en ervaring bij het opstellen van DPIA’s (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van AVG, UAVG en Wpg (10 punten);
8. Aantoonbare kennis van CIPP/E-certificering (10 punten);
9. Een maximum uurtarief van €90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Klantgerichtheid
- Analytisch
- Overtuigingskracht
- Probleemoplossend vermogen
- Initiatief
- Flexibiliteit
- Zorgvuldigheid
- Communicatieve vaardigheden
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 27 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 25 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.