Projectleider Asiel

Logo van de gemeente Zaltbommel met een gestileerd blauw en groen golfmotief naast de naam 'Gemeente Zaltbommel.'

Aanvraagnummer: 12784
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zaltbommel
Locatie: Zaltbommel
Uren per week: 12 per week
Tarief: 130 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 18-06-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zaltbommel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Zaltbommel merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Omschrijving gemeente Zaltbommel:
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Opdracht
De gemeente Zaltbommel zoekt een ervaren en verbindende professional voor de rol van Projectleider Asiel. Als projectleider ben je voorzitter van het kernteam binnen onze organisatie. Dit integrale team houdt zich bezig met de voorbereiding en uitvoering van de asielopgave binnen de gemeente. Als voorzitter speel je een centrale rol in de aansturing van dit proces, fungeert als schakel tussen de ambtelijke en bestuurlijke lagen en onderhoudt actief contact met regionale en landelijke stakeholders. Je vertegenwoordigt onze gemeente in ambtelijke overleggen op regionaal niveau, ondersteunt bij bestuurlijke overleggen in de regio (inclusief voorbereiding en opvolging), bent aanspreekpunt voor externe stakeholders (zoals het COA) en bewaakt het proces van bestuurlijke besluitvorming (inclusief planning, afstemming en kwaliteitsborging). 

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel
3. Aantoonbare werkervaring met asieldossier;
4Een maximum uurtarief van € 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
6. Aantoonbare werkervering met Centraal Orgaan opvang asielzoekers(COA);
7. Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingen;
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria

9. Aantoonbare werkervaring met politiekgevoelige dossiers (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (20 punten);
11. Aantoonbaar flexibel inzetbaar qua uren en bereid regelmatig fysiek aanwezig te zijn (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van bestuurlijke documenten, zoals beleidsnota's, collegeadviezen (35 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
- Klantgericht
- Delegeren
- Luisteren
- Tactisch gedrag
- Motiveren
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Besluitvaardigheid
- Kritisch
- Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 130 euro maximaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden later gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 2 dagen van tevoren bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 16 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 17 juni 2025 gepubliceerd op onze website.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 18 juni 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.