Aanvraagnummer: 4894
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 6 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Projectleider Civiele Techniek
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee! De gemeente Hardenberg is ambitieus. We hebben de ambitie om de komende jaren 400 woningen per jaar te bouwen. We zijn ondernemend, breiden onze bedrijventerreinen uit en realiseren nieuwe bedrijventerreinen. Ook voeren we veel projecten uit om onze infrastructuur te verbeteren. Daarnaast hebben we vele grotere beheerprojecten die de leef- en werkomgeving moeten verbeteren. Met al onze projecten willen we een bijdrage leveren aan de doelen voor duurzame ontwikkeling. Voor het managen van onze projecten zoeken wij projectleiders. Ben jij ook ambitieus en wil je uitdagende projecten managen, kom dan bij ons werken als Projectleider Civiele Techniek!
De opdracht vindt plaats binnen het domein Openbaar Gebied binnen het team Infrastructuur, Gebouwen en Gronden (IGG). Dit team richt zich op de inrichting en beheer van de openbare ruimte en gemeentelijke gebouwen. Het team heeft vijf clusters: Civiel, Groen, Verkeer, Riolering & Water en Gebouwen & Gronden. Er is ook een onderdeel Projecten. Onder dit onderdeel valt de opdracht.
In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor het leiden en coördineren van de diverse civieltechnische projecten. Onderstaand overzicht geeft alvast inzicht in de projecten inclusief het op te leveren resultaat:
- Bedrijventerrein Rollepaal-Oost - opleveren fasedocument voorbereidingsfase;
- Baalderveld - opleveren fasedocument creatiefase;
- Omgeving Mastenbroek - opleveren fasedocument creatiefase;
- Spaanskamp - opleveren fasedocument creatiefase;
- Diverse locaties rond kruispunt te Balkbrug - opleveren fasedocument voorbereidingsfase;
- Bedrijventerrein Heemserpoort - opleveren fasedocument creatiefase;
- Witte de Withstraat - opleveren fasedocument creatiefase;
- Herinrichting Kerkstraat Sibculo - opleveren fasedocument creatiefase;
- Coevorderweg Slagharen - opleveren fasedocument creatiefase.
Werkzaamheden die hierbij komen kijken zijn:
- Je organiseert startbijeenkomsten voor projecten en maakt startformulieren en projectplannen;
- Je organiseert de technische werkvoorbereiding en begeleiding;
- Je bereidt de aanbesteding van werken voor en begeleidt de aanbestedingen;
- Je verstrekt opdrachten aan externe partijen;
- Je communiceert en stemt af met aannemers en andere uitvoerende partijen;
- Je bewaakt de voortgang, budgetten en kwaliteit;
- Je communiceert regelmatig met in- en externe stakeholders om hun behoeften en doelstellingen te begrijpen en ervoor te zorgen dat projecten aan hun verwachtingen voldoen;
- Je stuurt multidisciplinaire teams aan, waarbij je de projectdoelen, taken en verantwoordelijkheden duidelijk communiceert. Je stemt de werkzaamheden intern af;
- Je bent verantwoordelijk voor het risicomanagement en de naleving van wet- en regelgeving binnen de projecten.
De werkzaamheden binnen de projecten worden opgepakt volgens een systematiek van projectmanagement.
Vereisten / knock-outcriteria
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting Projectmanagement, Bouwkunde of Infra;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeentelijke instelling;
- Cursussen met betrekking tot projectmatig werken en UAV afgerond;
- Aantoonbare werkervaring met complexe ontwikkelingsprojecten zoals het bouw- en woonrijp maken en ervaring met participatietrajecten;
- Aantoonbare werkervaring met IPM-methodiek.
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met UAV en RAW systematiek (20 punten);
- Aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider civiel met verantwoordelijkheid sturing te geven aan o.a. werkvoorbereiders, ontwerpers en externe ingenieursbureaus (20 punten);
- Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met omgevingsmanagement, inclusief participatietrajecten (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met GREX-ramingen voor een gemeente/provincie (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaat- en oplossingsgericht;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Politiek/bestuurlijke antenne;
- Communicatief vaardig;
- In staat om buiten de 'normale' kaders te denken;
- Gevoel voor humor.
Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals 1.
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen Is hybride werken mogelijk: ja. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Kan op alle werkdagen.
Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 november 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 18 november 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.