Fraud Blocker Projectleider herinrichting digitale kanalen Samenleving

Projectleider herinrichting digitale kanalen Samenleving

Logo van de gemeente Dalfsen met de naam in blauwe en groene tekst en een reeks groen-blauwe bladachtige vormen diagonaal gerangschikt.

Aanvraagnummer: 5115
Organisatie: Gemeente Dalfsen
Locatie: Dalfsen
Uren per week: 16-20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaarstaat.

Opdracht

Projectleider herinrichting digitale kanalen Samenleving (16-20 uur)
De Gemeente Dalfsen is op zoek naar een ervaren en gedreven Projectleider voor het project “herinrichting digitale kanalen Samenleving”. Dit project richt zich op het herinrichten van onze digitale kanalen, zoals de websites, met als doel om deze inclusiever en toegankelijker te maken voor onze inwoners. Als Projectleider speel je hiermee een cruciale rol in het centraliseren en verbeteren van de informatievoorziening binnen het sociaal domein.

Jouw opdracht
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een strategische aanpak die ervoor zorgt dat onze inwoners eenvoudig toegang hebben tot de juiste informatie op het gebied van preventie, zorg en ondersteuning. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen de gemeente, zoals communicatie en informatiemanagement, en zorgt ervoor dat de informatievoorziening voldoet aan de wettelijke toegankelijkheidseisen en houdt daarbij rekening met lopende projecten op het gebied van digitale dienstverlening.

Je gaat deelprojecten opzetten en coördineren, waarbij je de behoeften van inwoners, stakeholders en medewerkers ophaalt en centraal stelt. Door jouw inspanningen wordt de digitale zelfredzaamheid van onze inwoners vergroot, wordt de zichtbaarheid van onze maatschappelijke partners en de doelstellingen uit het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA) verbeterd. Daarnaast draag je bij aan het verminderen van het aantal websites en het centraliseren van informatie, waardoor de actualiteit en toegankelijkheid van de geboden informatie beter geborgd worden en onze inwoners eenvoudiger van de juiste informatie kunnen voorzien.

Als Projectleider rapporteer je aan de ambtelijk opdrachtgever en zorg je voor regelmatige updates over de voortgang van het project. Je bent proactief, resultaatgericht en beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, waardoor je effectief kunt samenwerken met diverse stakeholders zowel intern als extern.

Wat ga je doen?

  • Je coördineert het totale project en bewaakt actief de prioriteiten, voortgang, samenhang en kwaliteit. Daarbij stuur en verbind je alle deelnemende partijen en organiseert de samenwerking in de organisatie;
  • Coördineren van de herinrichting van de digitale kanalen op basis van de behoeften van inwoners, stakeholders en medewerkers;
  • Ontwikkelen van een plan van aanpak, waarbij rekening gehouden wordt met bestaande (concern)kaders en uitkomsten van reeds uitgevoerde onderzoeksopdrachten. Ook ben je verantwoordelijk voor de uiteindelijke implementatie van het plan;
  • Zorgen voor de naleving van wettelijke verplichtingen op het gebied van informatievoorziening;
  • Centraliseren van informatie en verminderen van het aantal websites;
  • Borgen van de actualiteit en toegankelijkheid van de geboden informatie;
  • Rapporteren aan de ambtelijk opdrachtgever over de voortgang van het project;
  • Je verzorgt de interne communicatie over dit project naar de rest van de organisatie.

Wat vragen wij?

  • Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
  • Ruime ervaring als (beleids-)adviserende rol binnen het Sociaal Domein. Ervaring in de rol van projectleider is daarbij een pre;
  • Op de hoogte van landelijke ontwikkelingen in het Sociaal Domein;
  • Kennis van participatieve trajecten en het betrekken van diverse doelgroepen;
  • Kennis van wettelijke en gemeentelijke kaders op het gebied van informatievoorziening;
  • Ervaring met de (door)ontwikkeling van websites en digitale informatievoorziening;
  • Aantoonbare kennis/ervaring op het gebied van gezondheidsbevordering is een pre, doch niet per se noodzakelijk. Wel ben je leergierig en bereid deze kennis snel eigen te maken;
  • Sterke organisatorische en coördinerende vaardigheden;
  • Je bent initiatiefrijk en analytisch sterk;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken met verschillende stakeholders.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsadviseur / projectleider binnen het sociaal domein;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het samenwerken met diverse externe partijen waarbij sprake is van integrale advisering (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring in een adviserende rol op het gebied van communicatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met het opzetten, coördineren en opvolgen van een plan van aanpak op het gebied van informatievoorziening (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met participatieve trajecten en het betrekken van diverse doelgroepen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare kennis van/ werkervaring met IZA én GALA (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de (door)ontwikkeling van websites en digitale informatievoorziening binnen een gemeentelijke instelling (40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Leiderschap: In staat om een projectteam te motiveren en te sturen;
  • Communicatie: Sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Analytisch vermogen: In staat om complexe informatie te analyseren en te vertalen naar concrete acties;
  • Samenwerken: Goed in het samenwerken met diverse stakeholders en het opbouwen van relaties;
  • Resultaatgerichtheid: Gericht op het behalen van doelen en resultaten binnen de gestelde kaders;
  • Initiatiefrijk: Je bent proactief, ziet kansen en mogelijkheden en handelt hiernaar.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 november 2024, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 22 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.