Aanvraagnummer: 5710
Organisatie: Gemeente Edam-Volendam
Locatie: Edam-Volendam
Uren per week: 36 uur
Tarief: €0 - €120 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente Edam-Volendam. Met ruim 36.000 inwoners en een oppervlakte van meer dan 8.000 hectare bestaat onze gemeente uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig.
Opdracht
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het inrichten van de projectorganisatie, het opstellen van plannen en het bewaken van scope, tijd, budget en kwaliteit. Je blijft het proces managen zonder je te laten verleiden tot technisch inhoudelijke discussies. Bij het realiseren van projectresultaten rapporteer je accuraat over risico’s en zorg je voor een gedegen overdracht aan de beheerorganisatie.
Je werkt volgens bekende projectmethodieken en kan meerdere projecten tegelijk aansturen. Voorbeelden van projecten zijn de implementatie van nieuwe applicaties voor het sociaal domein, de invoering van Office 365 en MS Teams, de realisatie van een nieuwe telefonieomgeving en verschillende projecten rondom de informatievoorziening.
Door de continue veranderingen in ons ICT-landschap werk je ook aan de optimalisatie van ons netwerk en infrastructuur. Als projectleider manage je verwachtingen van opdrachtgevers, leveranciers en stakeholders op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
Je creëert een optimale omgeving voor samenwerking tussen ICT-collega’s, vakafdelingen en externe partijen. Met jouw overtuigingskracht en aanjagersrol motiveer je het team en zorg je ervoor dat leveranciers zich aan afspraken houden. Het delen van kennis is voor jou vanzelfsprekend. Wij luisteren graag naar jouw visie en waarderen de manier waarop jij je rol invult. Doe je mee?
Concrete verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
- Integraal verantwoordelijk voor de meerjarige uitvoeringsplannen voor ICT-projecten.
- Inrichten van projectstructuren, inclusief stuurgroepen en (deel)projectgroepen.
- Aansturen van (deel)projectgroepen en uit te voeren activiteiten.
- Rapporteren over voortgang, risico's en mijlpalen, en tijdig knelpunten of issues bespreken.
- Toetsen van behaalde resultaten aan het projectplan (tijd, budget, kwaliteit).
- Management en bestuur adviseren over voorstellen met betrekking tot ICT-projecten.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding in (Bedrijfskundige) Informatica;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ICT binnen een gemeente;
3. Beschikbaar per 2 januari 2025 voor 36 uur per week;
4. Maximaal uurtarief van € 120 excl. btw en inc. reiskosten woon-/werkverkeer;
5. Werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ICT met implementatie van nieuwe software voor het sociaal domein.
Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ICT binnen een gemeente (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar werkervaring met ICT-projecten in meerdere domeinen binnen een gemeentelijke organisatie (25 punten);
8. Minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 4 jaar met implementatie van Microsoft Office 365, Teams en telefonie binnen een gemeente (20 punten);
9. Afgeronde opleidingen Prince2 en Agile/Scrum (10 punten);
10. Werkervaring met het opstellen van uitvoeringsplannen voor ICT-projecten (15 punten).
Vermeld in het cv duidelijk in hoeverre u of de aangeboden kandidaat voldoet aan het profiel.
Competenties
- Klantgerichtheid;
- Overtuigingskracht;
- Probleemoplossend vermogen;
- Initiatief en flexibiliteit;
- Zorgvuldigheid;
- Communicatieve vaardigheden.
Beoordeling
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het best voldoet aan het profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen is toegewezen. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er is een opschortende termijn voor de behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op alle werkdagen.
Planning
Gesprekken vinden plaats op woensdag 18 december 2024 tussen 13.30 en 16.30 uur. Kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen bericht uiterlijk op dinsdag 17 december 2024. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze zijn geregistreerd in het handelsregister conform de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (Waadi).
- De gegunde kandidaat dient zelf een mobiele telefoon en abonnement mee te nemen. De opdrachtgever verzorgt een laptop of iPad.
Reactietermijn
Reageren kan tot vrijdag 13 december 2024, 09.00 uur.