Aanvraagnummer: 5080
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Provincie Overijssel
Uren per week: 4-8 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 26-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, werken en recreëren. Samen maken we Overijssel elke dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Economie en Cultuur
Je gaat aan de slag bij de afdeling Economie en Cultuur (EC), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het economische en culturele beleid. Enkele belangrijke thema’s zijn energie, innovatie, het sociaal-cultureel vestigingsklimaat en de arbeidsmarkt. Er is intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Regionale Economie, Vrijetijdseconomie, Agro & Food, Cultuur, Sociale Kwaliteit, Nieuwe Energie.
Opdracht
De provincie Overijssel is leadpartner van het project. Dit compacte interreg project loopt nu circa 1 jaar en bestaat uit 4 partners die samenwerken aan grensoverschrijdende opgaves binnen de archeologie. Hiervoor is een archeologisch thema uitgekozen (trechterbekers) en wordt er binnen drie werkpakketten gewerkt aan:
- Kennisontwikkeling;
- Kennisdeling;
- Beleidsuitwisseling.
De projectleider is verantwoordelijk voor het algemeen management van het project. Dat houdt in: coördinatie en aansturing activiteiten, voortgangsbewaking en planning. Waaronder het zorgen voor de projectadministratie, declaraties en uitbetalingen, inclusief inhoudelijke en financiële verslaglegging en verantwoording volgens de eisen van Interreg. Ook het verzorgen van regelmatige communicatie over de voortgang en uitkomsten van het project volgens de communicatievereisten van Interreg. Je bent aanspreekpunt voor het Interreg-programma en zorgt dat er afstemming is met en tussen de projectpartners. Het financiële management en de kostenclaims en voortgangsrapportages worden door een gespecialiseerd bureau gedaan dat ingehuurd is door de provincie; dit bureau ondersteunt ook bij het projectmanagement. De werkpakketten worden inhoudelijk getrokken door verschillende projectpartners. Overijssel trekt hierin het kennisdeling werkpakket; de provinciaal archeoloog is hier eerste aanspreekpunt voor. De projectleider zorgt voor goede interne afstemming tussen provinciale organisatie en archeoloog. Een beleidsmedewerker cultuur/erfgoed zal als aanspreekpunt binnen de eenheid Economie en Cultuur dienen, ook richting het provinciale bestuur.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met Nederlandse en Duitse samenwerking (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker binnen een overheidsinstelling;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Uitstekende beheersing van de Duitse taal (dit zal getoetst worden in het gesprek) (20 punten)
5. Aantoonbaar netwerk binnen overheden in Nordrhein-Westfalen en/of Niedersachsen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld en wanneer dit is geweest) (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Nederlandse en Duitse samenwerking binnen een overheidsinstelling (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met communiceren met verschillende stakeholders op bestuurlijk niveau binnen Nederland en Duitsland (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovenstaande profiel voldoet.
Competenties
1. Verbindend: in staat eenvoudig een netwerk te onderhouden, uit te bouwen en personen en instanties in het netwerk aan elkaar te verbinden, zowel extern als intern: goed in staat provinciale collega's met elkaar te verbinden en zich te laten committeren aan de opgestelde Duitslandagenda;
2. Communicatief sterk in woord en geschrift;
3. Uitstekende beheersing van de Duitse taal;
4. Complexe vraagstukken kunnen omzetten naar concrete acties;
5. Resultaatgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op nader overeen te komen werkdagen
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 29 november 2024 tussen 11.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 26 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.