Projectleider Kindcentrum

Logo van gemeente IJsselstein met een rood en oranje abstract pixelontwerp naast de naam in donkerblauw lettertype.

Aanvraagnummer: 3779
Organisatie: Gemeente IJsselstein
Locatie: IJsselstein
Uren per week: 4 tot 12 (zie fase's) uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 14-10-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-09-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Opdracht
Het doel is de realisatie van duurzame en toekomstbestendige huisvesting (kindcentrum) voor de basisscholen De Agnesschool en De Tandem, samen met een kinderopvang. De schoolbesturen treden op als bouwheer en de gemeente behoudt na realisatie het bezit van het pand en is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud. Hierover dienen afspraken gemaakt te worden, welke ook meegenomen worden in het ontwerp.

De opdracht bestaat uit drie fasen en lever je:

Fase 1: Initiatieffase Q3-2024 tot Q3-2026 (12 uur per week)

  1. Opstellen en akkoord projectplan.
  2. Opstellen samenwerkingsovereenkomst en collegebesluit.
  3. Opstellen bouwheerovereenkomst schoolbesturen en collegebesluit.
  4. Opstellen beheerovereenkomst en collegebesluit.
  5. Opstellen Nota van Uitgangspunten & raadsbesluit.
  6. Concept exploitatieopzet.
  7. Aanvragen (aanvullend) voorbereidingskrediet/subsidie (t.b.v. verkeersmaatregelen).
  8. Opstellen participatieplan.

Fase 2: Ontwerpfase Q3-2024 tot Q3-2026 (12 uur per week)

  1. Opstellen ontwikkelingsplan.
  2. Opstellen ontwerp inclusief programma van eisen.
  3. Begeleiden BOPA procedure en collegebesluit. Eventueel bezwaar en beroep periode.

Fase 3: Voorbereidingsfase Q3-2026 tot Q1-2027 (4 uur per week)

  1. Begeleiding / toetsing aanbesteding sloop & bouw.
  2. Vaststellen grondexploitatie en exploitatieplan.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;

Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
6. Een afgeronde opleiding op wo niveau (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met projectmatige werkmethoden als Projectmatig Werken en Prince II (licht dit duidelijk toe in het cv) (15 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met producten uit de opdracht als ‘bouwheerovereenkomst’, ‘Nota van Uitgangspunten’, ‘Grondexploitatie’, ‘aanbesteding’ en planologische procedures (20 punten).

Competenties
Samenwerken, organiseren en delegeren, adviserend, resultaatgericht, kent bestuurlijk verhoudingen, overtuigend in woord en schrift, creatief en direct duidelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 september 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 september 2024 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 20 september 2024, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.