Fraud Blocker Projectleider nieuwkomers | Gemeente Tytsjerksteradiel | ZZP

Projectleider nieuwkomers

Logo van gemeente Tytsjerksteradiel, met tekst in een minimalistisch lettertype.

Aanvraagnummer: 6037
Organisatie: Gemeente Tytsjerksteradiel
Locatie: Gemeente Tytsjerksteradiel
Uren per week: 24 - 32 uur per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-01-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De gemeente Tytsjerksteradiel is in maart 2022 gestart met het realiseren van opvang voor Oekraïense vluchtelingen. De opvang vindt plaats op diverse locaties in de gemeente, waaronder een zorglocatie voor Oekraïense vluchtelingen met een medische zorgvraag. Daarnaast vindt particuliere opvang plaats op diverse (woon)adressen verspreid door de gemeente.

In de gemeentelijke opvanglocaties is plaats voor in totaal 265 Oekraïense vluchtelingen. Daarnaast heeft de gemeente de opgave om ieder half jaar een aantal statushouders te huisvesten in de gemeente. Naast de huisvesting in sociale huurwoningen van de woningcorporaties, onderzoekt de gemeente ook de mogelijkheden van andere vormen van (tijdelijke) huisvesting.

Team Nieuwkomers werkt aan de opgaven voor Oekraïense vluchtelingen, statushouders en AMV-ers. De werkzaamheden worden onder aansturing van de projectleider uitgevoerd. De dagelijkse begeleiding van de vluchtelingen wordt op locatie uitgevoerd door woonbegeleiders en locatiemanager(s). Team Nieuwkomers is binnen de gemeente gepositioneerd onder de teammanager van Team Dienstverlening.

Om de opvangopgaves van Tytsjerksteradiel verder te brengen en het project te (bege)leiden, zoekt de gemeente een: PROJECTLEIDER NIEUWKOMERS

Deze functie is ingeschaald in schaal 10A cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.


Verantwoordelijkheden

Als Projectleider Nieuwkomers ga je aan de slag met de volgende zaken:

  • Je geeft inhoudelijk sturing aan het team van woonbegeleiders, locatiemanager(s) en een financieel projectondersteuner
  • Je coördineert en leidt ambtelijke overlegtafels, waaraan door verschillende afdelingen een bijdrage wordt geleverd. Je overlegt met interne afdelingen over de (juridische) kaders van huurovereenkomsten, ruimtelijke ordening, vergunningen, burgerzaken en inkoop- en aanbesteding.
  • Je adviseert en informeert het management en bestuurders over opvang en huisvesting en je bespreekt met regelmaat belangrijke dossiers met de portefeuillehouders
  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij diverse provinciale overleggen met betrekking tot het vluchtelingendomein, zoals de Ambtelijke PRT en het Verdiepend Overleg Oekraïne.
  • Je houdt (financieel) overzicht en je bewaakt de voortgang van het project. Je draagt zorg voor het afhandelen van facturen en het aanvragen van subsidies en SPUK
  • Je stelt collegeadviezen, notities en raadsbrieven op, ter voorbereiding op de besluitvorming of ter informatie aan het college van B&W en de gemeenteraad. Het betreft voornamelijk onderwerpen die politiek-, maatschappelijk- en mediagevoelig zijn en van invloed zijn op de openbare orde en veiligheid.
  • Bij (dreigende) achterstanden in het huisvesten van statushouders zoek je in overleg met portefeuillehouder en interne en externe samenwerkingspartners naar alternatieve oplossingen. Je begeleidt het onderzoekproces naar haalbaarheid en de opbouw van de uitvoering.
  • Je bent het aanspreekpunt voor contractpartners, (zorg)instanties en ketenpartners zoals Arene, het COA en de ministeries J&V en A&M.
  • Je voert de regie op het proces Innen Eigen Bijdrage en de jaarlijkse SISA verantwoording.
  • Je coördineert de opzet en afbouw van opvanglocaties
  • Je beantwoordt in afstemming met afdeling communicatie persvragen gerelateerd aan domein Nieuwkomers en je organiseert en leidt informatiebijeenkomsten voor inwoners.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 13 januari 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 9 januari 2025.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

De kandidaat beschikt over aantoonbaar werkervaring op HBO-niveau.

De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke (leidinggevende) functie

De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het werken binnen de gemeente, met name als het gaat om het opstellen van collegeadviezen ter bestuurlijke besluitvorming.

De kandidaat heeft aantoonbaar affiniteit met vluchtelingen.

De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en bij voorkeur in het bezit van eigen vervoer.

Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.


Prijs (eisen)

Maximaal: € 95,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %

De kandidaat heeft kennis van de sociale kaart van de regio

30 %

De kandidaat verstaat (of liever nog, spreekt) Fries.

30 %

Mate van werkervaring bij een gemeente.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 5 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek 6, 7 en 8.