Aanvraagnummer: 5375
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 24 uur
Tarief: €115 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal en heeft aansluitingen op de A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met IJsselstein en Utrecht. In deze stad ligt ook een taak in het verduurzamen van de stad.
Het openbaar domein
Een belangrijke taak van de gemeente Nieuwegein is om de openbare ruimte aantrekkelijk, bruikbaar en bereikbaar te houden. Dat doen we graag in samenwerking met bewoners, ondernemers en andere gebruikers van de openbare ruimte. Als projectleider ben je werkzaam bij het team Realisatie. Dit team bestaat uit projectleiders, technisch medewerkers (werkvoorbereiders) en toezichthouders.
Opdracht
Wij zoeken een projectleider openbare ruimte. Deze projectleider geeft leiding aan diverse projecten in de openbare ruimte, daarnaast word je ingezet op kleinere projecten. Het gaat om de volgende projecten:
- Ontwerpen en aanleggen van de openbare ruimte rondom het MEC;
- Reconstructie van de Buizerdlaan;
- Reconstructie van de Menda Da Costalaan naar een fietsstraat;
- Groot onderhoud wegen.
Als projectleider binnen het openbaar domein ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van integrale projecten in de fysieke leefomgeving. Hierbij geef je leiding aan projectteams.
Als Projectleider Openbare Ruimte participeer je in onderhandelingsprocessen en onderhandel je over aanbestedingen. Je stuurt projectmedewerkers aan. Voor de realisering van projecten stel je projectplannen op en verzorg je voortgangsrapportages. Je besteedt projecten aan en voert directie tijdens de uitvoering. Communicatie en participatie richting bewoners en instellingen zijn hierbij belangrijk.
Je beschikt over het volgende profiel:
- Kennis en ervaring in de civiele techniek.
- Kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken.
- Kennis en ervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied.
- Kennis om projecten samen met bewoners en bedrijven vorm te geven.
- Ervaring met de bestuurlijke werkelijkheid van gemeenten.
Vereisten / Knock-outcriteria
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de civiele techniek.
Gunningscriteria
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente (40 punten).
Aantoonbare werkervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied (20 punten).
Aantoonbare werkervaring op het gebied van participatie met inwoners (20 punten).
Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmatig werken (10 punten).
Maximaal uurtarief 115 euro exclusief btw, inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werkverkeer (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Flexibiliteit en schakelen in rollen.
- Integraal samenwerken en procesgevoeligheid.
- Eigenaarschap.
- Ondernemerschap.
- Externe gerichtheid/netwerken.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op alle werkdagen.
Planning
De gesprekken (via teams) bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 6 december tussen 10.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 4 december 2024, 09.00 uur.