Aanvraagnummer: 5110
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 26-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze welvaart te behouden en te versterken.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie waarin we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Jouw werkomgeving
Het SWT heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. Er is veel aandacht geweest voor leren en ontwikkelen en van oude structuren is nauwelijks nog sprake.
Het SWT staat stevig, maar heeft ook te maken met ontwikkelingen die aandacht vragen voor organisatieontwikkeling. Belangrijk zijn onder andere landelijke ontwikkelingen, de evaluatie van het SWT en de Zwolse opgaven Sociaal Domein.
Daarnaast groeit de behoefte aan een kwaliteitssysteem waarop we de dienstverlening kunnen monitoren.
Hiervoor zoeken wij een senior adviseur organisatieontwikkeling.
Wat is je opgave?
Je vertaalt interne en externe ontwikkelingen naar strategie en implementatie van organisatieontwikkeling, professionalisering en kwaliteitssystemen. Je werkt in opdracht van het afdelingshoofd SWT en bent een kritische gesprekspartner voor het management.
De adviseur die we zoeken kan conceptueel denken en dit vertalen naar de praktijk. Wendbaarheid en koersvastheid zijn kernwoorden voor je werkwijze. Je onderzoekt en creëert draagvlak, stuurt op implementatie en effecten.
Persoonlijk profiel – hier worden we blij van
Je hebt visie op het sociaal domein, kan professioneel en autonoom richting geven aan organisatieontwikkeling en professionalisering. Je werkt vanuit verbinding met management, beleid en uitvoering.
Je bent gericht op samenwerking, zowel intern als extern. Je hebt wo-niveau en kunt schakelen in stijl en abstractieniveau, waardoor je in verschillende gremia effectief communiceert.
Het is een interim opdracht voor de duur van 1 jaar.
Het resultaat van de opdracht is een organisatieontwikkelplan en een ontwerp voor het kwaliteitssysteem, inclusief implementatiestrategie.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van KPI's in de afgelopen 5 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein met sturing op integrale doelstellingen binnen een gemeentelijke instelling;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van organisatieontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding SCRUM of Prince II;
6. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van nota's en/of bestuurlijke stukken op het gebied van verandermanagement;
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met een adviserende en/of strategische rol binnen het Sociale Domein;
8. Aantoonbare werkervaring met implementaties voor vernieuwende dashboards.
Gunningscriteria
9. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met een adviserende en/of strategische rol binnen het Sociale Domein binnen een gemeentelijke instelling (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met reorganisatie van een sociaal wijkteam binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen tussen verschillende organisaties (maak dit aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een meerjarenplan op het gebied van organisatieontwikkeling, professionalisering en kwaliteitssystemen (maak dit aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (25 punten).
Competenties
- Visie op het sociaal domein
- Professioneel en autonoom richting geven aan organisatieontwikkeling en professionalisering
- Verbinden
- Samenwerken
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de werkdagen maandag tot en met vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, krijgen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen bericht na de gesprekken.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- De opdrachtgever vraagt om een Geheimhoudingsverklaring.
- De opdrachtgever vraagt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn voor deze opdracht sluit op dinsdag 26 november 2024, 09:00 uur.