Senior Projectleider Ruimtelijk Domein

Logo van de gemeente Montfoort met een wapen met centraal schild geflankeerd door twee leeuwen met daarboven een kroon.

Aanvraagnummer: 1718
Organisatie: Gemeente Montfoort
Locatie: Montfoort
Uren per week: 24 -36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 31-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie onderdeel

“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren. Jij zal onderdeel uitmaken van het team Projecten, waar alle projectleiders en projectondersteuners deel van uitmaken."


Opdracht

  • Je draagt integrale verantwoordelijkheid voor de planvorming en realisatie van projecten in de fysieke leefomgeving. Als je ervaring hebt in huisvesting/opvang van bijzondere doelgroepen is dat een pré.
  • Als sparringpartner voor de bestuurlijk en ambtelijke opdrachtgever stem je opzet, inhoud en besluitvorming van projecten af. Ook rapporteer je aan hen over de voortgang
  • Je stelt bestuurlijke beslisdocumenten op en handelt ze af. Je informeert de raad en college over de voortgang.
  • Je voert onderhandelingen met marktpartijen, zorgt dat overeenkomsten worden gesloten, voert overleg en begeleidt participatie met inwoners en stakeholders en juridische procedures.
  • Je geeft leiding aan in- en externe projectgroepen en zorgt voor een goede afstemming met de verschillende vakdisciplines.
  • Daarnaast vervul je een begeleidende rol bij de uitvoering en overdracht na oplevering.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van planologie, ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling of bouwmanagement;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ruimtelijke ordening bij een overheidsinstelling of gemeente;
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider ruimtelijke ordening bij een gemeente; (15 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen. (Benoem hiervan een voorbeeld in het cv); (30 punten)
6. Aantoonbare ervaring met het vertalen van politiek-bestuurlijke uitgangspunten naar (deel-) resultaten (geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv); (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als projectleider huisvesting/opvang van asielzoekers; (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het tegelijkertijd leiding geven aan in- en externe projectgroepen (omschrijf dit duidelijk in cv). (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 4 juni 2024, tussen 11.00 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 juni 2024 bericht. kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.