Senior Projectmanager Maatschappelijk Vastgoed

Aanvraagnummer: 8128
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 127,25 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1x12 maanden
Sluitingsdatum: 02-04-2025 09:00
Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; } .fa:hover { opacity: 0.7; } .fa-facebook { background: #3B5998; color: white; } .fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; } .fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; } .fa-envelope { background: #808080; color: white; } .fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; } .fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Uitvoeringsvoorwaarde: met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Bij het projectenbureau werken ongeveer 90 collega’s aan verschillende projecten in de organisatie. Denk aan projecten binnen grote gebiedsontwikkelingen, vastgoed- en verduurzamingsprojecten. Maar ook projecten op het gebied van bedrijfsvoering, in het sociaal domein of projecten die gaan over het implementeren van nieuwe wetgeving. Het projectenbureau richt zich op het professionaliseren van projectmanagement als vak. We verwachten van al onze medewerkers dat zij een actieve bijdrage leveren aan deze professionaliseringslag en we investeren dan ook graag in persoonlijke en professionele ontwikkeling, zodat we als team steeds beter worden.
Opdracht
Ben jij een ervaren projectmanager die op zijn/haar best functioneert onder (politieke) druk en met complexe opgaven? En heb je ervaring met de bouw van maatschappelijk vastgoed? Lees dan verder en reageer!
Als projectmanager leid je verschillende projecten die variëren in grootte en complexiteit. Als vertegenwoordiger van de gemeente naar externe stakeholders ben je je daarbij bewust van maatschappelijke ontwikkelingen, de veranderende rol van de lokale overheid en de verwachtingen van inwoners, ondernemers en instellingen. Aangestuurd door een ambtelijk opdrachtgever die je vrijheid en vertrouwen geeft, bouw je samen met je collega’s mee aan de verdere ontwikkeling van Zoetermeer. Je hebt daarbij oog voor het bewaken van de integraliteit van de projecten en programma’s, zowel binnen de programma’s zelf, als binnen de gemeente als geheel. Zoetermeer is groot genoeg om jouw ambities te kunnen waarmaken, maar klein genoeg om het veld te overzien. Dankzij jouw uitstekende sociale vaardigheden en open houding kun je prima netwerken met uiteenlopende partijen. Denk hierbij aan inwoners, bestuurders, collega's, ondernemers en instellingen zoals bijvoorbeeld schoolbesturen. Je schakelt makkelijk van het ene onderwerp naar het andere en denkt graag mee over hoe Zoetermeer zich verder kan ontwikkelen en de kwaliteit van de leefomgeving kan verbeteren. Je bent je bewust van de verschillende belangen en verhoudingen en met jouw goede mondelinge vaardigheden en heldere schrijfstijl raak jij de juiste toon. Je stuurt op hoofdlijnen en houdt de processen goed in de gaten. Je bent enthousiast en dat hou je vast, ook als het soms even tegenzit. Tot slot, vind je het leuk om mee te bouwen aan de verdere professionalisering van het team en het projectmatig werken binnen onze organisatie. Onder andere door het begeleiden van een junior en medior projectmanagers in hun ontwikkeling.
Werkzaamheden:
- Samenwerken met en aansturen van een integraal projectteam dat verantwoordelijk is voor het volledige traject van een (complex) project. Het projectteam bestaat uit professionals met verschillende expertises afkomstig van verschillende afdelingen;
- Rapporteren aan de bestuurlijke en ambtelijke opdrachtgever. Je werkt volgens de Zoetermeerse Werkwijze Projectmatig Werken (ZWPW);
- Onderhouden van contacten en het voeren van overleg met bestuur, inwoners, marktpartijen;
- Onderhandelen met externe partijen;
- Afstemmen en bewaken van de integraliteit van het project/proces, zowel intern binnen het project als binnen de gemeente als geheel, van de evenwichtige inbreng van de verschillende disciplines in het geval van blijvende verschillen van inzicht, het zelfstandig formuleren van adviezen aan het management en college;
- Samenwerken en delen van kennis en ervaring met andere projectmanagers binnen het Projectenbureau.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij);
3. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectmanager op het gebied van vastgoed projecten binnen een overheidsorganisatie;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van Vastgoed, Bestuurskunde of Ruimtelijke Ontwikkeling (10 punten);
6. Minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager met diverse projectmanagement methodieken , geef de methodieken duidelijk aan in het cv (20 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager vastgoed binnen een gemeente (30 punten);
8 Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het onderhandelen met externe partijen, benoem tenminste 1 referentieproject waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten);
10. Uurtarief maximaal 127,25,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon -/ werkverkeer (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
· Natuurlijk overwicht;
· Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
· Goed analyserend vermogen;
· Omgevingsbewustzijn;
· Bestuurlijke sensitiviteit;
· Onderhandelingsvaardig;
· Enthousiasme;
· Met creatieve oplossingen kunnen komen;
· Positieve inbreng in de ontwikkeling van het Projectenbureau.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in schaal 12 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 8 april 2025 tussen 13:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 2 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.