Aanvraagnummer: 5423
Organisatie: Gemeente Heerde
Locatie: Heerde
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 12-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Let op: Het is niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen wel reageren, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) om de opdracht uit te voeren.
Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort en is de betrokkenheid groot. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen afdelingen, processen en projecten.
We zijn omgevingsbewust en ondernemend Onze organisatievisie is om omgevingsbewust en ondernemend te zijn. We willen dat onze gesprekspartner zich gehoord en tevreden voelt.
Dit betekent dat we... Willen meebewegen met wat de maatschappij en de inwoners van Heerde van ons vragen of nodig hebben. De beweging komt van de medewerker zelf. Verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap zijn het uitgangspunt.
In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is elke rol en medewerker van toegevoegde waarde. Medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling en begeleiding zijn essentieel.
Werklocaties in de gemeente Heerde Collega’s werken hybride, thuis en op het gemeentekantoor.
De uitvoering van het sociale domein gebeurt bij Stip (Steun- en Informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf. In het Raadhuis zijn het college, de griffie en het bestuurssecretariaat. Hier worden ook vergaderingen gehouden.
Opdracht
1. Adviseren over gebiedsontwikkelingen;
2. Ruimtelijke vragen beantwoorden (mondeling en schriftelijk);
3. Adviseren over en begeleiden van afwijkings- en bestemmingsplanprocedures;
4. Ondersteunen van beleidsontwikkeling;
5. Behandelen van bezwaar- en beroepsschriften;
6. Afhandelen van planschadeverzoeken;
7. Actief betrokken zijn bij de invoering van de omgevingswet.
8. Generalist en kennis van de fysieke leefomgeving;
9. Klantgericht, resultaatgericht, communicatief sterk en adviesvaardig;
10. Integrale belangen afwegen;
11. Ervaring met participatie en co-creatie.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau in de richting van RO;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur RO binnen een gemeente in de afgelopen 10 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met adviseren over gebiedsontwikkeling;
4. Aantoonbare werkervaring met de invoering van de omgevingswet.
Gunningscriteria
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur RO binnen een gemeente in de afgelopen 10 jaar (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een kleine gemeente (<20.000 inwoners) in de afgelopen 10 jaar (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van bezwaar- en beroepsschriften (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met principeverzoeken (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met monumentale gebouwen in de afgelopen 5 jaar (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met herinrichtingen van landelijke gebieden naar woningen (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling op het gebied van RO in de afgelopen 5 jaar (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Communicatief sterk;
- Adviesvaardig.
Functieschaal Deze functie is ingedeeld in schaal 10, conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals 1-3.
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen De opdracht is op maandag tot en met vrijdag. Hybride werken is mogelijk: ja/nee
Planning Gesprekken zijn gepland op maandag 16 december 2024 vanaf 11:00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk vrijdag 13 november 2024 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Een Integriteitsverklaring is vereist.
- Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient dit te zijn geregistreerd in het handelsregister (conform Waadi).
De reactietermijn voor deze opdracht duurt tot donderdag 12 december 2024, 09:00 uur.