Aanvraagnummer: 4960
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den Ijssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Uren per week: 24 uur
Tarief: €60 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-12-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 20-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin de Specialist Integratie een belangrijke rol speelt.
Opdrachtomschrijving voor de Specialist Integratie
De Specialist Integratie is verantwoordelijk voor het bevorderen van de sociale integratie van bewoners door het organiseren van activiteiten, het begeleiden van bewoners naar lokale initiatieven en het ondersteunen van hun integratieproces. De Specialist Integratie werkt samen met het team aan de coördinatie en uitvoering van activiteiten op locatie en is het aanspreekpunt voor bewoners.
Taken en verantwoordelijkheden
- Bewoners informeren over en begeleiden naar relevante lokale activiteiten die hun integratie bevorderen.
- Organiseren van thema-avonden over onderwerpen zoals cultuur, integratie en maatschappelijke participatie.
- Leiden van werkoverleg binnen het team om activiteiten af te stemmen.
- Begeleiden van bewoners in hun persoonlijke en sociale ontwikkeling, met een focus op integratie.
- Coördineren van bewonersactiviteiten, zoals verjaardagen, en waarborgen van de veiligheid.
- Organiseren en coördineren van de huiswerkklas voor bewoners ter bevordering van hun taalvaardigheid en integratie.
Wie wij zoeken
- Je hebt een diploma Social Work (minimaal MBO 4).
- Ervaring met gezinsgericht werken en groepsdynamiek.
- Ervaring met bewoners met trauma’s is een pré.
- Proactieve houding, sterk in prioriteiten stellen en verwachtingen managen.
- Je kunt flexibel, creatief en planmatig werken.
- Rijbewijs en auto (indien nodig).
- Ervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne is een pré.
- BHV-diploma gewenst.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing.
2. Aantoonbare en goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (aan de hand van een korte motivatie herleidbaar);
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
4. Bereid om in de avonden én in de weekenden te werken;
Gunningscriteria
5. Een afgeronde opleiding Social Work, Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening op minimaal mbo-niveau 4 (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als woon- en/of gezinsbegeleider (20 punten);
7. Een maximum uurtarief van €60,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (10 punten);
8. Aantoonbaar woonachtig in Krimpen aan den IJssel of binnen een straal van maximaal 50 kilometer (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).
Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Sensitief;
- Nieuwsgierig;
- Open;
- Opmerkzaam;
- Assertief;
- Proactief;
- Zelfstandig en een teamplayer;
- Planmatig;
- Flexibel;
- Creatief;
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 25 november 2024 tussen 10 en 12 uur via Teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. De kandidaat die de opdracht gegund krijgt, dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee te nemen voor zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.
- De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze in het handelsregister geregistreerd te staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.
De reactietermijn duurt tot woensdag 20 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.