Aanvraagnummer: 5388
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 06-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) voert met ruim 900 medewerkers gemeentelijke taken uit en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
Vanaf 1 januari 2025 gaat de SWO werken vanuit een nieuwe sturingsfilosofie met kernwaarden Vertrouwen, Verbinding en Eigenaarschap (VVE), aandacht voor de mens en sturen op resultaat. Ook wordt er vanaf 1 januari gewerkt vanuit een nieuwe organisatiestructuur, netwerken en teams. Vanwege de werving van een vaste teamleider zijn wij tijdelijk op zoek naar een interim teamleider.
Omdat het team Wijken & Economische zaken nieuw is samengesteld, zal de eerste periode in het teken staan van kennismaking en teambuilding. Als leidinggevende van dit team ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een team van professionals binnen een omgeving die zich richt op wijk- en dorpsgericht werken, wijkbeheer en economische ontwikkeling. Je zorgt ervoor dat het team optimaal functioneert en begeleidt hen in hun persoonlijke groei en vakinhoudelijke ontwikkeling.
Daarnaast ben je een belangrijke schakel in de vertaalslag van strategische doelstellingen van SWO naar concrete acties op tactisch en operationeel niveau. Je zorgt voor een succesvolle uitvoering binnen je team door te coachen en toezien op de planning van werkzaamheden.
Samen met je team stel je een visie en teamplan op. Ook ben je verantwoordelijk voor een planmatige aanpak van het beheer, de standaardisatie en verdere professionalisering van werkprocessen. Je vormt de schakel tussen jouw medewerkers, de netwerkmanagers en directie en participeert in netwerkoverleg.
Als ambtelijk opdrachtnemer draag je verantwoordelijkheid voor de uitvoering van bestuurlijke programma’s en ben je aanspreekpunt voor de portefeuillehouder. Hierdoor speel je een sleutelrol in het waarborgen van de kwaliteit van beleid en uitvoering binnen de organisatie.
De functie vraagt inzicht in ondernemerschap en kennis van economische zaken. Een uitdaging is het onderzoek naar toekomstbestendige bedrijventerreinen. Bij wijk- en dorpsgericht werken is kennis en affiniteit met samenwerking met inwonersinitiatieven belangrijk.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
3. Aantoonbare werkervaring met beleidsadvies;
4. Aantoonbare werkervaring met coachend leiderschap.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met wijkbeheer en economische zaken; (30 punten)
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving; (30 punten)
7. Beschikbaar binnen een maand; (40 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Creatief leiderschap
- Coachingsvaardigheden
- Resultaatgericht
- Verbinder
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Hybride werken is zeer beperkt mogelijk i.v.m. organisatieontwikkeling.
Planning
De gesprekken worden later gepland. Geselecteerde kandidaten ontvangen spoedig bericht.
Overige informatie
- De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister zijn geregistreerd (conform Waadi).
- Er zijn mogelijkheden om flexibel om te gaan met werkdagen en thuiswerken. Je ontvangt een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 6 december 2024, 09.00 uur.