Aanvraagnummer: 5333
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Wijdemeren
Uren per week: 32 uur
Tarief: €0 - €140 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 13-01-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 06-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Let op! Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd. Zzp’ers kunnen reageren, maar moeten in dienst komen via Payroll/Detachering/Uitzendbureau. Geef in het opmerkingenveld aan via welke partij de opdracht wordt vervuld.
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. Kenmerkend zijn de informele werksfeer, korte lijnen en diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Het komende jaar staat de ambtelijke fusie met de gemeente Hilversum centraal. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een groene gemeente tussen Amsterdam en Utrecht. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad maakt het werken afwisselend. Het team Financiën & Inkoop bestaat uit ca. 15 medewerkers, functies zijn o.a. Financieel Adviseur en medewerker Financiële Administratie.
Opdracht
- Je begeleidt het team in veranderingen binnen de organisatie en zorgt voor een wendbaar team Financiën & Inkoop.
- Je zorgt dat medewerkers taakverantwoordelijk zijn en faciliteert hun ontwikkeling.
- Je werkt samen met de concern controller en borgt de financiële processen.
- Je implementeert het financiële herstelplan.
- Je bent verantwoordelijk voor inkoop- en aanbestedingsprocessen.
- Je bent adviseur voor de Portefeuillehouder Financiën & Inkoop en het College van B&W.
- Je bent opdrachtgever voor Financiën en Belastingen en bewaakt afspraken met externe partijen.
- Je bent opdrachtnemer voor administratieve taken van het Plassenschap.
- Je bent sparringpartner voor de afdelingsmanager Bedrijfsvoering en vertaalt wensen naar (eind)producten.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een maximaal uurtarief van €140,00 exclusief BTW;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring als teammanager Financiën binnen een overheidsorganisatie.
Gunningscriteria
3. Werkervaring met veranderopgaves en fusies binnen bedrijfsvoering (40 punten);
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in Financiën (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar werkervaring als teammanager Financiën binnen de overheid in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
6. Kennis van Inkoop- en Aanbestedingswetgeving (5 punten).
Geef in het cv aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Je bent proactief, analytisch en komt met creatieve oplossingen bij taakverdeling.
- Je denkt mee in strategische besluitvorming.
- Je hebt een visie op Financiën & Inkoop binnen een gemeente.
- Je hebt oog voor de organisatie als geheel.
- Je communiceert helder en pakt zaken zelfstandig op.
- Je denkt in oplossingen en kansen en bent flexibel.
- Samenwerken is belangrijk voor je, je kunt schakelen tussen verschillende niveaus en hebt bestuurlijke sensitiviteit.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
In overleg. De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken. 50% thuiswerken en 50% op kantoor, vergaderen via MS Teams.
Planning
Gesprekken zijn gepland op dinsdag 10 december 2024. Uiterlijk op maandag 9 december ontvangen kandidaten bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- Er is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit bedrijf in het handelsregister geregistreerd zijn (conform Waadi).
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat. Het uurtarief is inclusief reiskosten en parkeerkosten.
- Het aangeboden uurtarief geldt voor de gehele opdracht.
Reactietermijn tot vrijdag 6 december 2024, 09.00 uur.