Teammanager Jeugd en Gezin


Aanvraagnummer: 3855
Organisatie: Gemeente Woerden
Locatie: Woerden
Uren per week: 30-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

Opdracht
Als interimmanager Jeugd & Gezin WoerdenWijzer ben jij verantwoordelijk voor het aansturen van het team Jeugd & Gezin. Het team heeft een sleutelrol als het gaat om de uitvoering van de Jeugdwet en de uitvoering van het project Grip op Jeugdzorg en- kosten. Het team bestaat uit 19 casemanagers, 2 gedragswetenschappers, een coördinator, twee begeleiders, een kwaliteitsmedewerker en een accounthouder jeugd (scholen en huisartsen). Er speelt een hoop in het Sociaal Domein. De gemeente is in 2024 geconfronteerd met tekorten op het gebied van jeugdzorg. We zijn volop bezig om hier sturing in aan te brengen en dat vraagt wat in prioritering van het team en sturing vanuit het MT (waar je onderdeel van bent) en directie. Deze fase is in volle gang. Daarnaast speelt een aantal andere grote opgaven waar jij je bijdrage aan zal leveren, zoals de doorontwikkeling van het lokale team; de beheersing van de kosten in bredere zin en de basis op orde.

Wat betreft de basis op orde heeft het team een onrustige tijd achter de rug met veel verloop in personeel, toename van aanvragen en complexiteit, welke invloed heeft op de wachtlijst en toename van de wachtlijst. Er is veel inhoudelijke kennis en ervaring in het team aanwezig, echter is er een wens om een betere balans tussen vast personeel en inhuur van personeel te bewerkstelligen t.o.v. de huidige personele bezetting. Daarnaast zijn er momenteel veel ambities. Prioritering en een goede uitwerking hiervan is nodig om de basis op orde te krijgen.

Het zoeken naar nieuwe vaste medewerkers/behoud van huidige medewerkers, het onder controle krijgen en houden van de werkvoorraad en de uitvoering van het project Grip op Jeugdzorg en- kosten zijn de drie prioriteiten voor de komende periode.

Dit ga je doen.
Als interimmanager vragen we je het team onder je hoede te nemen met een aantal specifieke focuspunten:

  • pak binnen de prioritering die het MT heeft aangebracht een rol (opdrachtnemersrol) in het project Grip op Jeugdzorg en- kosten;
  • wees een constructieve en zichtbare manager met coachende vaardigheden voor het team;
  • we vragen je kritisch mee te denken in de doorontwikkeling van WoerdenWijzer (Jeugd&Gezin) en de medewerkers hierin mee te nemen.

Als Teammanager Sociaal Domein neem jij de leiding met passie en daadkracht:

  • Je legt actief connecties met verwante teams en expertisegebieden (hierbij denkend aan bijv. de veiligheidsketen, gecertificeerde instellingen en huisartsen)
  • Organisatiedoelen vertaal je moeiteloos naar doelstellingen voor jouw teams, waarbij je de teamleden motiveert, uitdaagt en ondersteunt om zich voor deze doelstellingen in te zetten.
  • Je daagt je medewerkers uit om te groeien en te ontwikkelen en hebt oog voor waar ze staan.
  • De stimuleert de teamgeest, samenwerking en cohesie.
  • Je hebt affiniteit met het werkveld van het jeugd- en gezinsteam
  • Je creëert heldere kaders waarbinnen medewerkers de ruimte hebben om zelfstandig vraagstukken op te pakken. Je werkt samen met het MT Sociaal Domein aan de doorontwikkeling van het hele domein.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager/teamleider binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring in het sociaal domein bij een gemeentelijke instelling;
4. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

Competenties

  • Je weet wie je bent, heb oog voor de ander, doorziet situaties, herkent processen en je bent toekomstgericht;
  • Analytisch;
  • Strategische sparringpartner;
  • Politiek, bestuurlijk sensitief;
  • Transparant en zakelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen voorafgaand bericht. Overige kandidaten ontvangen na bericht dat zij niet zijn uitgenodigd voor de eerste ronde.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Voor sommige verhoogde risicofuncties is een VOG-P nodig. Wil je daar meer over weten klik dan hier.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De gemeente Woerden faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 24 september 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.