Toezichthouder / handhaver Omgevingswet specialisme milieu

Aanvraagnummer: 5358
Organisatie: Gemeente 's Hertogenbosch
Locatie: ’s-Hertogenbosch
Uren per week: 20 per week
Tarief: €0 - €95 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: n.v.t.
Sluitingsdatum: 10-12-2024 09:00
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Opdrachtomschrijving
De afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) van Stadsontwikkeling is o.a. belast met de toetsing van bouwplannen, het verlenen van bouwvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord. Belangrijk bij de uitvoering van deze taak is een ‘meedenkende’ houding. Dit betekent dat niet alleen wordt gekeken wat wel of niet kan, maar dat ook adviezen worden gegeven voor mogelijke oplossingen.
De belangrijkste taken in de functie zijn:
Werkzaamheden/taken:
- Het in het kader van de Omgevingswet uitvoeren van (integrale) controles bij de horeca. (specialisatie milieu). Deze werkzaamheden worden integraal uitgevoerd met de overige Omgevingswetspecialisaties als bijvoorbeeld bouwen. Voor de complexere taken is er sprake van oog- en oor-functie of worden deze als team uitgevoerd. De basis daarvoor zijn de ‘beleidsregels toezicht en handhaving fysieke leefomgeving’ en het op basis daarvan opgestelde uitvoeringsprogramma.
- Het behandelen van klachten en verzoeken tot handhaving van burgers en bedrijven mbt horeca en installatiegeluid bij particulieren.
- Het rapporteren en verzorgen van correspondentie (in overleg met juridische medewerkers).
- Verzegelen van limiters.
- Indicatieve geluidmetingen bij horeca uitvoeren.
- Ondersteunen bij controles op ondermijning.
- Het communiceren met alle belanghebbenden (burgers, vergunningverleners, juridische ondersteuning etc.).
- Verslagleggen/rapporteren van de resultaten van de controles in de geautomatiseerde systemen. Bij het uitvoeren van de controles wordt gebruik gemaakt van digitale checklijsten.
Het gaat om een opdracht voor 20-24 uur per week.
Werktijden en werkdagen worden ingevuld in overleg.
Kandidaatomschrijving
- Minimaal een relevante MBO-opleiding.
- Relevante werkervaring.
- Zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding.
- Goede communicatieve en mediation vaardigheden.
- Samenwerkings- en resultaatgerichtheid.
- Handhavingsattitude.
- Accuraat.
- Affiniteit met digitale systemen.
Daarnaast beschikt de kandidaat over een rijbewijs B en is in bezit van een auto.
Eisen
- Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
Gunningscriteria
Opleiding
Wer
Ervaring
Interview