Fraud Blocker Vergunningverlener (Omgevingswet) | Freelance Opdrachten

Vergunningverlener (Omgevingswet)

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 5244
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 24 tot 36 uur
Tarief: €105 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 16-12-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente. Het inwoneraantal neemt toe van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, infrastructuur, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit ongeveer 20 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve krachten. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de uitvoering van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan.

Opdracht
Als vergunningverlener behandel je aanvragen om een omgevingsvergunning. Je verzorgt en bewaakt het vergunningenproces tot en met besluitvorming. Daarnaast organiseer en begeleid je het overleg met de aanvrager. Je bent in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en verstrekt informatie. Werkzaamheden:

  • Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving.
  • Adviezen inwinnen bij ketenpartners voor een integrale eindconclusie.
  • Bewaken van de voortgang binnen de afgesproken termijnen.
  • Overzicht en prioriteren van de werkvoorraad.
  • Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen.
  • Proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan in het handelsregister (conform Waadi).
2. 'Bring your own device' is van toepassing. Breng zelf een mobiele telefoon en laptop mee voor zakelijk gebruik.
3. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering biedt dekking aan minimaal de opdrachtwaarde.
4. Een afgeronde opleiding AWB 1.
5. Werkt minimaal 2 dagen per week ter plaatse bij het gemeentekantoor Pijnacker.
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht bij een gemeentelijke instelling.

Gunningscriteria
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening & Planologie of Ruimtelijk Bestuursrecht / Omgevingsrecht (20 punten).
8. Een afgeronde opleiding ABW 2 (10 punten).
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht bij een gemeentelijke instelling (35 punten).
10. Uurtarief tot € 105,- exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding en Fee Flextender (10 punten).
11. Beschikbaar per 16 december 2024 voor 24 tot 36 uur per week (15 punten).
12. Detavast constructie: bereid om na de opdracht kosteloos in dienst te treden (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties

  • Klantgerichtheid.
  • Creativiteit.
  • Samenwerken / integraal werken.
  • Omgevingsbewustzijn.
  • Inlevingsvermogen / politieke sensitiviteit.
  • Initiatief/proactief.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het gevraagde profiel. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 49. Kandidaten ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie
- De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 2 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.