Juridisch Adviseur Handhaving

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 2266
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 12-07-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 21-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De functie maakt onderdeel uit van het Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. We zorgen vanuit dit team voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein. Dat doen we met ca. 20 collega’s. Voor het thema handhaving is binnen JZI-Ruimte een specifiek adviesteam georganiseerd.


Opdracht

Juridische advisering op het gebied van bestuursrechtelijke handhaving en algemene juridische advisering binnen de gemeentelijke (crisis)organisatie.

Als jurist handhaving adviseer je aan de vakinhoudelijke (bouw)toezichthouders, vergunningverleners en beleidsmedewerkers, je helpt besluiten opstellen, je denkt tactisch mee, je vertegenwoordigt de Gemeente Alphen aan den Rijn in bezwaar en beroep en je voert gesprekken met overtreders als het gaat op het traject van rechtsbescherming. Vanzelfsprekend ben je thuis in de recente wetgeving zoals de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging.

Daarnaast groei je toe naar c.q. of zet de eerste stappen als lid van de crisisorganisatie. Als jurist in die crisisorganisatie ben je breed inzetbaar op tal van juridische onderwerpen, ook op dit onderwerp help je mee besluiten opstellen, denk je vanuit een strategisch oogpunt mee en vertegenwoordig je ook de Gemeente in bezwaar en beroep.

In een veranderende omgeving weet jij jouw daadkracht, deskundigheid en klantgerichtheid te combineren met flexibiliteit, resultaatgerichtheid en een pragmatische insteek. Daarbij weet je nieuwe vraagstukken met lef en verantwoordelijkheidsgevoel op te lossen en je gaat daarin graag de samenwerking aan. Als geen ander ben je breed georiënteerd en dat is ook wat je zoekt in een opdracht.

Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie. Integer handelen is voor jou vanzelfsprekend.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in juridische richting;
2. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering binnen een politiek-bestuurlijke organisatie.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Afgeronde juridische opleiding op het gebied van noodmaatregelen, de Wet kwaliteitsborging en/of de Omgevingswet (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als juridisch adviseur binnen een 100.000+ gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met juridische advisering op bestuursrechtelijke handhaving (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Hybride werken behoort tot de mogelijkheden.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 27 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk in de ochtend op maandag 24 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.