Contractmanager beheer en onderhoud wegen

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 2347
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 32-40 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Deta-Vast
Sluitingsdatum: 01-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.


Opdracht

Als contractmanager bij BEM ben je actief betrokken bij diverse contracten, processen en projecten voor de ontwikkeling en instandhouding van onze provinciale wegen en alles wat daarbij hoort, zoals groen, kunstwerken, openbare verlichting en VRI’s.

Je stemt af met andere contractbeheerders, projectleiders en assetbeheerders, en je werkt nauw samen met hen. Je onderkent daarin de diverse belangen van de provincie en bestuurlijke gevoeligheden. Je adviseert de programmamanager beheer en onderhoud vanuit je kennis van contracten en op basis van het provinciale beleid. Tevens zorg je samen met je collega’s voor de verdere professionalisering van assetmanagement binnen BEM, waarin de doelstellingen bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en duurzaamheid centraal staan.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het uitwerken van een integrale planning van de uit te voeren projecten voortvloeiend uit het MOP (meerjaren onderhoudsplan Mobiliteit) en MIP (meerjaren investeringsplan mobiliteit). Hiervoor werk je intensief samen met (senior) projectleider(s) voorbereiding en realisatie, de assetbeheerders en de projectleiders studie.
  • Het participeren in stuurgroepen;
  • Het zorgdragen voor voorlichting en communicatie met betrekking tot het project;
  • Het onderhouden van interne en externe contacten, het onderhandelen met vertegenwoordigers van doelgroepen, branches, overheden en adviesbureaus;
  • Het zorgdragen voor de uitwerking van de financiële componenten van het projectplan;

Het bewaken van de uitvoering van projecten op aspecten tijd, kwaliteit, geld, informatie en organisatie;

  • Je bent verantwoordelijk voor het beheren van het dagelijks onderhoud en meerjarige onderhoudsovereenkomsten (RAW-bestekken en UAV-gc contracten) op het gebied van infrastructuur;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en managen van contracten binnen het team programma Provinciale (vaar)wegen in alle fasen (voorbereiding, aanbestedingen, gunning en uitvoering);
  • Je rapporteert periodiek aan de programmamanager beheer en onderhoud (assetmanagement) over planning, voortgang, kwaliteit, budget, afwijkingen en eventueel te nemen beheersmaatregelen;
  • Je voert analyses uit en rapporteert over de staat van de assets aan de programmamanager beheer en onderhoud (assetmanagement);
  • Je bent medeverantwoordelijk voor het gezamenlijk resultaat van het meerjaren onderhoudsplan Mobiliteit (MOPM);
  • Volgen van de landelijke ontwikkelingen binnen het assetmanagement (ISO55001) en vertalen van deze naar de vraagstukken binnen de provincie;


Vereisten / knock-outcriteria


1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op gebied van civiel technisch;
2. Aantoonbare werkervaring met directievoering UAV en contractmanagement UAV-GC;
3. Kandidaat is bereid om na de duur van de opdracht kosteloos in dienst te treden bij opdrachtgever;


Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met UAV-GC contracten (50 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager met infrastructurele/mobiliteitsprojecten vanuit een overheidsinstantie (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Bandbreedte € 100- € 115


Benodigd aantal professionals

1 (geen duo)


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: gedeeltelijk maar altijd in overleg. De functie vereist veel aanwezigheid op het steunpunt van provincie Utrecht in Huis te Heide en het Provinciekantoor in Utrecht.


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 of dinsdag 9 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.