Aanvraagnummer: 2472
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 14 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 05-07-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Voor het uitvoeren van deze opdracht worden de volgende werkzaamheden verwacht:
-Plannen en voorbereiden vergaderingen (doel van het agendapunt, tijdsduur en aanpak);
-Notuleren en bevorderen dat besluiten expliciet worden gemaakt en vastgelegd;
-Behandelen van inkomende stukken;
-Verzorgen in- en externe schriftelijke communicatie;
-Opstellen conceptnotities en -reacties op advies - en instemmingsaanvragen op basis van wet-en regelgeving;
-Overleg met WOR - bestuurder;
-Adviseren over procedurele zaken;
-Bewaken afgesproken tijdsplanningen;
-Zorgdragen voor goede communicatie tussen OR en ambtelijke organisatie;
- Vraagbaak voor OR-leden en de organisatie;
-Zorgdragen voor scholing en ontwikkeling van de OR leden.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris van een ondernemingsraad bij een gemeente.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
3. Aantoonbare afgeronde vakopleiding ambtelijk secretaris (10 punten);
4. Beschikbaar voor 14 uur per week waarbij donderdag een vaste werkag is (10 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ambtelijk secretaris van een ondernemingsraad bij een gemeente (20 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als intern adviseur voor de ondernemersraad en contact persoon voor stakeholders (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris met het schrijven van instemmingsbrieven en adviezen (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel maar donderdag is vast.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 10 juli 2024 tussen 09.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op maandag 8 juli 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.