Architect / leadconsultant

Logo van de gemeente achtkarspelen, met gestileerde menselijke profielen in blauwe contouren boven de naam "achtkarspelen" in blauwe letters.

Aanvraagnummer: 2487
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Locatie: gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Uren per week: 32 -36 uur
Tarief: €125 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 07-07-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Aanleiding
De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen door middel van een gemeenschappelijke regeling, de Werkmaatschappij 8KTD. De raden van beiden gemeenten hebben besloten dat deze gemeenschappelijke regeling zal worden ontvlochten en dat de gemeenten zelfstandig eigen werkzaamheden weer oppakken. In dit kader moet de I&A ontvlochten worden en zoekt de Werkmaatschappij 8KTD een Architect/ leadconsultant. Op het vlak van I&A is een groot aantal middelen samengevoegd. Zo is er één infrastructuur en zijn er tal van applicaties geïntegreerd.

Projectomschrijving
Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen:

De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de werkmaatschappij 8KTD, zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel.

Na 1 januari zal er mogelijk tot 1 maart 2025 nazorg geleverd moeten worden.

Ook vinden er inspanningen plaats om de definitieve wijze van inrichtingen van de I&A omgevingen nader te bepalen.

Deelprojecten
Om dit alles te realiseren is er een projectplan gemaakt en zijn er deelprojecten benoemd. Dit zijn de volgende deelprojecten:

  1. ontvlechting van de software publieksdiensten;
  2. ontvlechting van de software sociaal domein;
  3. ontvlechting van de software fysiek domein;
  4. ontvlechting van de software voor beheer (openbare ruimte);
  5. ontvlechting van de software bedrijfsvoering;
  6. ontvlechting van de infrastructuur;
  7. ontvlechting data, advies en contracting.

In dit kader zijn wij binnen het deelproject infrastructuur op zoek naar een Architect / leadconsultant.


Verantwoordelijkheden

De taken van de Architect / leadconsultant zijn:

  • verantwoordelijk voor het ontwerp van de infrastructuur voor de nieuwe ICT-omgevingen van de beide gemeenten en de leiding nemen bij het totstandkomen daarvan;
  • ​​​​bewaken van de uitgangspunten in het ontwerp gedurende de uitvoeringsfase;
  • meewerken (hands-on) in de uitvoeringsfase;
  • het waar nodig deelnemen aan de diverse (deel-) project overleggen;

Profiel van de Architect / leadconsultant
We zijn op zoek naar een Architect / leadconsultant die voldoet aan de onderstaande criteria, de kandidaat:

  • heeft minimaal Hbo werk- en denkniveau;
  • kan als architect opereren, maar ook als consultant worden ingezet. De kandidaat heeft het niveau van een architect, maar beschikt daarnaast ook over goede kennis van de inhoud en kan ook voor uitvoerende werkzaamheden worden ingezet;
  • heeft ervaring binnen het projectmanagement en kan de aard, omvang en complexiteit van een opdracht goed overzien en werkt daarnaast gestructureerd;
  • heeft ruime werkervaring binnen het gemeentelijk domein en kan werken binnen een multidisciplinair team;
  • beschikt over de juiste certificeringen, tenminste: Microsoft 365, Microsoft Azure, server en desktop visualisatie (VMware, Citrix, en Microsoft) en kennis van Liquit;
  • heeft ervaring binnen gemeentelijke fusies / ontvlechtingen.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 - 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 11 juli 2024! De gesprekken vinden plaats in het gemeentehuis te Buitenpost. We vragen je hier rekening mee te houden.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

De kandidaat heeft een Hbo diploma relevant voor deze functie (blijkt uit CV).

De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie, waarvan in ieder geval 3 jaar als Architect / leadconsultant binnen een gemeentelijk I&A project (blijkt uit CV).

De kandidaat heeft ervaring als Architect / leadconsultant binnen een gemeentelijke fusie / ontvlechting (blijkt uit CV).

De kandidaat heeft aantoonbare ervaring als architect infrastructuur (blijkt uit CV).

De kandidaat heeft aantoonbare ervaring als leadconsultant (blijkt uit CV).

De kandidaat heeft goede kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen (blijkt uit CV).

De kandidaat is onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten.

De kandidaat heeft kennis van de Gemma architectuur (blijkt uit CV).

De kandidaat beschikt over recente certificeringen, tenminste: Microsoft 365, Microsoft Azure, VMware, Citrix en kennis van Liquit (blijkt uit CV).

De kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en privacy (blijkt uit CV).

De kandidaat is In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.


Prijs (eisen)

Maximaal: € 125,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

50 %

De mate waarin de kandidaat ervaring heeft met een gemeentelijke fusie of ontvlechting en hierin een project heeft volbracht (blijkt uit CV).

50 %

Mate waarin kandidaat in staat is om ‘hoogover’ te kunnen functioneren maar ook "hands-on" mee kan werken in de uitvoering (blijkt uit CV).


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 2 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.