Financieel specialist sociaal domein

Logo van de gemeente achtkarspelen, met gestileerde menselijke profielen in blauwe contouren boven de naam "achtkarspelen" in blauwe letters.

Aanvraagnummer: 2498
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Locatie: gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 15-07-2024
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 05-07-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Vanwege het vertrek van een financieel specialist sociaal domein zijn we op zoek naar vervanging, om de lopende en toekomstige ontwikkelingen te kunnen realiseren binnen het team van sociaal domein bedrijfsvoering.

Het team sociaal domein bedrijfsvoering is een hecht team, met een goede sfeer. Klantgerichtheid naar zowel interne als externe klanten is een van de speerpunten van het team.

De functie van financieel specialist is ingedeeld in schaal 9.


Verantwoordelijkheden

De financieel specialist sociaal domein

  • Onderhoudt contacten met de financieel adviseurs (team Advies & Control) over de financiële verantwoording en adviseert over de optimale koppeling van financiële gegevens vanuit de vakapplicatie naar het gemeentelijke financiële systeem.
  • Adviseert de proceseigenaar over de verbetering van de werkprocessen in de bestaande vakapplicaties en zorgt daarbij voor de implementatie in dit systeem.
  • Onderhoudt contacten met de medewerkers van het team Financiën & Belastingen over de stand van de tussenrekeningen die betrekking hebben op het Sociaal Domein.
  • Houdt bij wat de gevolgen van wijzigingen in wet- en regelgeving zijn voor de financiële administratie van het cluster Sociaal Domein en zorgt dat de uitvoering hierop wordt aangepast.
  • Voert zelfstandig de maandelijkse loonaangifte uit voor het cluster Sociaal Domein.
  • Controleert de consistentie van uitkeringen en debiteuren.
  • Verzorgt zelfstandig de maandelijkse journalisering en controleert de aansluitingen met de historie en de loonaangifte.
  • Voert het fiscale jaarwerk uit en is verantwoordelijk voor correcte jaaropgaven.
  • Ondersteunt de Administrateurs team Bedrijfsvoering Sociaal bij problemen met de betalingen, vraagstukken bij bruteringen, bruto-netto berekeningen, belastingen, heffingskortingen en berichtenverkeer.
  • Beheert en onderhoudt de grootboektabellen die ten grondslag ligt aan de koppelingen met het financiële systeem/de financiële systemen.
  • Downloadt maandelijks de bestanden van het Inlichtingenbureau met rechtmatigheidssignalen en stuurt deze naar de Administrateurs team Bedrijfsvoering.
  • Controleert de bankrekeningen die in gebruik zijn bij het cluster Sociaal Domein.
  • Verantwoordt de financiële mutaties naar aanleiding van de LOTS (Lijst Op Te leveren Stukken) van de externe accountant.
  • Analyseert de openstaande vorderingen van het Sociaal Domein en bepaalt de hoogte van de Voorziening Dubieuze Debiteuren Sociaal Domein.
  • Analyseert aansluiting Civision Samenlevingszaken met CAK en de SVB.
  • Draagt zorg voor de totstandkoming van (periodieke) analyses, overzichten en verantwoordingsdocumenten voor teamleiders, beleidsadviseurs, financieel adviseurs, handhavers en de accountant.
  • Signaleert risico’s op gebied van financiën en rechtmatigheid en geeft advies over beheersmaatregelen aan teamleiders en beleidsadviseurs Sociaal Domein.
  • Analyseert productieverantwoordingen en bepaalt de impact van de controleverklaring van zorgaanbieders (WMO en Jeugdwet) ten behoeve van de accountantscontrole en de vaststelling van het onderhanden werk in de gemeentelijke jaarrekening.
  • Geeft gevraagd en ongevraagd advies over vraagstukken in het Sociaal Domein.
  • Onderhoudt externe contacten met leveranciers en ketenpartners in het Sociaal Domein, waaronder Sociaal Domein Fryslân en de externe accountant.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 32 -36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 -36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 11 juli 2024, in de ochtend. We vragen hier rekening mee te houden.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

Kandidaat is in het bezit van een hbo-diploma in de richting van bedrijfseconomie of accountancy. (blijkt uit cv)

De kandidaat heeft kennis van de rekenregels m.b.t. bijstand en belastingen. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)

De kandidaat heeft kennis van gemeentelijke financiën en boekhouding. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)

De kandidaat heeft kennis van de relevante wetten binnen het sociaal domein, met name van de participatiewet (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)

Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar.

De kandidaat heeft geavanceerde kennis van Excel en kennis van SQL. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)

Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.


Prijs (eisen)

Maximaal: € 95,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

35 %

Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie

35 %

Mate van ervaring in een soortgelijke functie

30 %

De kandidaat heeft kennis van het berichtenverkeer en I-standaarden (IWMO en IJeugd). (blijkt uit cv en of motivatiebrief)


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek ​4, 5 en 6.