Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad FUMO

Logo van FUMO Omgevingsdienst Fryslân met een hartvormige afbeelding verwerkt in de letter "O" in FUMO.

Aanvraagnummer: 2584
Organisatie: FUMO
Locatie: FUMO
Uren per week: 5
Tarief: €65 - €75 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 22-07-2024
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 12-07-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De Fryske Utfieringstsjinst Miljeu en Omjouwing (FUMO) is op zoek naar een Ambtelijk Secretaris voor de ondernemingsraad (OR) die graag een bijdrage levert aan het samen vormgeven en professionaliseren van de medezeggenschap binnen onze organisatie.

Als Ambtelijk Secretaris ondersteun, coach en adviseer je de OR zodat zij haar werkzaamheden optimaal kan uitvoeren. Je bent op de hoogte van ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving en coacht de OR zowel op collectief als op individueel niveau en maakt daarbij gebruik van de Navigator werkmethode. Je hebt kennis van adviesstrategieën, groepsdynamica, communicatie en organisatieverandering inclusief een juridische verdieping. De OR telt 7 leden waarvan 2 zetels vacant zijn. In maart 2023 worden verkiezingen georganiseerd zodat een (deels) nieuwe OR vanaf april 2023 kan starten aan de zittingsperiode van drie jaar. Het organiseren van de verkiezingen behoort ook tot de werkzaamheden van de ambtelijke secretaris.

De FUMO is de omgevingsdienst van Fryslân. De FUMO geeft advies, verstrekt vergunningen en houdt toezicht op het gebied van natuur- en milieuwet- en regelgeving. Dat doet de FUMO voor de bedrijven en inwoners van Fryslân, in opdracht van alle 18 Friese gemeenten, de provincie Fryslân en Wetterskip Fryslân; de deelnemers.

De FUMO is een gemeenschappelijke regeling op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen. In de gemeenschappelijke regeling FUMO hebben de deelnemers vastgelegd wat het doel is van de FUMO, welke taken de FUMO uitvoert, hoe de FUMO wordt bestuurd en hoe de financiën zijn geregeld.


Verantwoordelijkheden

- Je ondersteunt, coacht en adviseert de OR-leden op administratief/secretarieel, organisatorisch en beleidsmatig gebied, waaronder het opstellen van of ondersteunen in het opstellen van OR-notities;

- Je adviseert de OR over advies-, instemmings- of informatieplicht van te behandelen onderwerpen en informeert de OR-leden over wetten, procedures en afspraken op het gebied van medezeggenschap;

- Je bereidt (formele en informele) vergaderingen voor en (indien nodig) notuleert deze en je organiseert (mede) achterban bijeenkomsten en opleidingen;

- Je beheert het documentbeheerssysteem, verzorgt de correspondentie, schrijft de reacties op de advies- en instemmingsaanvragen en levert een bijdrage aan het jaarverslag;

- Je verzamelt achterliggende informatie, maakt hiervan samenvattingen en adviseert de OR over de aanpak;

- Je bewaakt de voortgang van de processen en de kosten.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 22 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 5 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Minimaal 5 jaar ervaring met het ondersteunen en begeleiden van medezeggenschapsorganen en recent actief (geweest) voor andere OR-en, bij voorkeur bij een overheid en/of GR en bevordert op die wijze ook kennisdeling.

HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met een vakopleiding tot Ambtelijk Secretaris.

Aantoonbare kennis van de WOR, de daarbij behorende kennis van de wet- en regelgeving en inzicht in de noodzaak om ontwikkelingen in de wet- en regelgeving te volgen, bij te houden en te beheersen.

Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en in staat om complexere vraagstukken in heldere en begrijpelijke taal op te schrijven.

Goed zelfstandig en in teamverband kunnen werken.

Kennis van de meest voorkomende computerprogramma’s, zoals MS Office en MS Teams.


Prijs (eisen)

Minimaal: € 65,00
Maximaal: € 75,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %

Aanvullende afgeronde opleidingen passend in het vakgebied.

40 %

Naast gerichte werkervaring is ervaring met het werken in een omgevingsdienst dan wel politiek gestuurde omgeving een pre.

20 %

Politiek en bestuurlijke sensitiviteit.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.