Aanvraagnummer: 2658
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 16 per week
Tarief: €81,50 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 17-07-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-07-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit het team Participatie en het team Maatschappelijke ondersteuning. Het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de schuldhulpverlening.
Je komt te werken in een team met gedreven professionals. Je vind het leuk bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uit gaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk, of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in.
Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat om een goed en breed beeld te vormen van deze situatie. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.
Opdracht
Iedere leerling heeft recht op onderwijs. Als leerplichtambtenaar heb je als wettelijke en primaire taak dit recht te bewaken en erop toe te zien dat het leerrecht voor onze gemeente wordt gewaarborgd. Je geeft uitvoering aan de Leerplichtwet en een gedeelte van de RMC-wetgeving (tot 18 jaar). Je werkt samen met de verschillende ketenpartners in het sociaal domein en levert maatwerk op verschillende complexe dossiers.
- Je verwijst, geeft advies aan jongeren, scholen en ouders/verzorgers wanneer een jongere door (dreigend) schoolverzuim wordt belemmerd in zijn ontwikkeling en wanneer er sprake is van problematisch gedrag;
- Je houdt formeel toezicht op naleving van de Leerplichtwet;
- Je maakt processen-verbaal op;
- Je geeft signalen door en levert bijdragen aan beleidsplannen van de gemeenten op het gebied van leerplicht/onderwijs.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Uiterlijk beschikbaar per 17 juli 2024 voor 16 uur per week;
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar binnen een gemeente;
Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar (20 punten); 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen een gemeente (30 punten);
8. Een uurtarief maximaal €81,50 exclusief BTW en inclusief reiskosten woon- werk en fee Flextender (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar ervaring als RMC trajectbegeleider binnen een gemeente (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.